Gå til innhold

trenger anbefaling laptop med penn

Anbefalte innlegg

hei

jeg er på utkikk etter en laptop på rundt 13'', SSD, 7+ timer batteri, god skjerm og muligheten til å gjøres om til en tablet. Jeg har kikket rundt på nettet og funnet en del forskjellige, og innimellom dukker det litt 'tilfeldig' opp nye modeller jeg ikke visste om. prisklasse 7000-11000.

kan noen gi en oversikt over et par gode alternativer? evt linke til en side som viser alle laptopper som har mulighet for digital penn. å få en oversikt er helt nødvendig for å ta en avgjørelse merker jeg.

foreløpig holder jeg en knapp på lenovo thinkpad til rundt 8000 kr. minuset med den var uten tvil batteriet utifra elkjøp sine opplysninger, 5 timer.

håper noen kan hjelpe meg her :-)

Mvh Presten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert surface pro 3? Ser ut som den kan gi deg det meste av det du er ute etter. Har selv 2ern, og synes den er veldig bra.

Jeg likte ikke helt tastaturet på den, og at man trenger støtte til skjermen var og litt dumt.

Funnet et par andre; sony vaio fit 13A. Den selges nesten ingen plasser lengre, og sony skal slutte å produsere PCer. så om jeg får tak i den til 10k er jeg fremdeles litt usikker.

den andre er lenovo thinkpad yoga til 14000 (!!) på komplett. den virker perfekt, utenom den stive prisen.

bra med lagringsplass (ssd), penn, stillegående (sies det), greit batteri (6-7 timer), tåler mye, skjermen kan vris 360 så har man tablet - alt jeg er ute etter i grunn.

noen som vet om andre modeller eller løsninger dere tror kunne fungert for meg?

jeg syns det er rart at man må opp i hele 14 laken for å få dekket dette behovet.

som sagt:

- SSD

- Penn

- 11-14'' skjerm

- greit batteri

- ikke bråkete vifte

dette er mine 'krav'

:)

men takk for svar toy_man

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe en brukt X230T på ebay. De er utrolig driftsikker disse lenovo maskinene. Min "stasjonære" er en X61s fra 2007 med en SSD, fungerer fortsatt bra. X230T er rask, stille, har god penn, og enkelte modeller kommer med SSD. Eventuelt kan du putte inn SSD selv til en billig penge. Noen av maskinene har fortsatt gyldig fabrikkgaranti, da kan de faktisk sendes inn på rep i Norge om det er tilfelle. Jeg hadde en X230T i ett år. En utrolig god maskin. Hvis du får serienummer av selger kan du bekrefte at garanti er gyldig med IBM Norge. Batteriet varer lenge når det er nytt. Pass på at det 6-celler batteri. Er batteriet dårlig er det bare å kjøpe nytt via ebay. Selger markerer stort sett ned prisen til under 200 om du spør.

Eventuelt kan du kjøpe en X220 brukt. Du trenger ikke å blakke deg helt fordi du ønsker å bruke penn.

Jeg kjøpte min X230T fra hidevolution.com ny, du kan høre med de om de kan skaffe en ny X230T til deg. Jeg er totalt sett mer fornøyd med X230T maskinen enn den nye Helixen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...