Gå til innhold

Trådøst nett på hytta

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker trådløst internett på hytta.

Hytta bruker vi bare i perioder, men om sommeren er vi gjerne der over lengre tid. Da er det også flere som ønsker å koble seg opp på et trådløst nett samtidig.

Går det an å kjøpe en router u/abbonement som der jeg betaler for f.eks en gitt tid.

Regnestykke:

Router ( x ant kr)

Oppkobling/forbruk for 1 uke: X NOK

Oppkobling/forbruk for 2 uker: X NOK

Oppkobling/forbruk for 4 uker: X NOK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker trådløst internett på hytta.

Hytta bruker vi bare i perioder, men om sommeren er vi gjerne der over lengre tid. Da er det også flere som ønsker å koble seg opp på et trådløst nett samtidig.

Går det an å kjøpe en router u/abbonement som der jeg betaler for f.eks en gitt tid.

Regnestykke:

Router ( x ant kr)

Oppkobling/forbruk for 1 uke: X NOK

Oppkobling/forbruk for 2 uker: X NOK

Oppkobling/forbruk for 4 uker: X NOK

ICE selger jo 1uke/6GB pr.mnd for 175Kr, men da må du ha modemet/ruteren demmes. Uten abonnement tar de 1599Kr for den. Men man finner dem gjerne mye billigere enn det på finn.no. Bare pass på at du tar den siste R90 modellen, den har bedre dekning og hastighet.

Ellers, om du har 3G/4G dekning på hytta så kan man jo gjøre de fleste nyere smartmobiler om til wifi hotspots, og bruke eventuelle GB man har i abonnemetet. Ellers skal det jo være mulig å bestille bare simkort hos leverandør av mobilt bredbånd. Det er bare når du kjøper en rabattert ruter el. hos dem de har lov til å kreve binding. Så da skal det være mulig å kjøpe nett for en måned av gangen, men man må kanskje planlegge litt i forkant da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...