the-wiking Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 heisan trenger såååårt hjelp: har oppgradert min gammle pc med msi kt4v hovedkort og axda 2600dkv3d amd prosessor. problemet er at når jeg starter opp min pc og har satt cpu klokke mhz til 166 slik den skal være så får jeg ikke startet den men alarmen går. får startet den med 100 og 133 mhz uten problemer. grusomt irriterende å ikke få fult utbytte av den skal jo være litt i overkant av 2ghz men jeg får max 1666. hr 512 ram som passer til resten av systemet. er det noen som har et forslag på hva jeg kan gjøre, kan jo demontere hele dritten igjen og sende det tilbake til komplett, men ........ takker for alle svar Lenke til kommentar
wildv Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Er det en barton du har? Da er det i tilfelle en meget bra cpu. Jeg har en som jeg kjører på 3200+ hastighet uten å sette opp spenningen på prosessoren. Prøv dette. Kjør FSB opp på 200 x 11. Da vil prosessoren bli gjennkjent som en 3200+. Om minnet ditt ikke takler 200 MhZ, så må du skru ned hastigheten litt der... Lykke til! Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Det er en Amd atholon xp2600 jeg har ca 2ghz, problemet er at når jeg setter den over 133 så starter ikke pcen,da må jeg nullstille med en jumper på hovedkortet altså på 200 så går den ikke heller ikke på 133 som den er lagd for. Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg mener å ha lest et sted at du bør laste ned bios oppdatering til det hovedkortet for den prosessoren hvis jeg husker riktig.. Eller så er det noe feil med det. Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 heisan, har lastet ned ny bios, får stilt cpu til 133mhz,prøver å sette den på 166mhz slik jeg ble bedt om på komplett suport, men da går alarmen og jeg må resette, erdet hovedkortet som det er feil på. :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå