Gå til innhold

Sette opp cs server med NGT (netopia)

Anbefalte innlegg

Har en viss følese av at en anne her har spurt om det samme, men skjønte ikke et kvidder så jeg spør jeg og :wink:

Når jeg skal sette opp en server i steam (cs 1,6), så får jeg satt den opp, men når jeg gir ip'en til folk kommer de ikke inn, dessuten er d fucka ip...

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Jeg kjenner f.eks. en som har Tiscali ADSL, han klarer det fint, samme gjelder Stjelehor, som en anne jeg kjenner har.

Er det noen i dette langstrakte land som kan hjelpe stakkars meg tha n00b?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skal ikke være nødvendig å slå av firewallen for å få CS-server til å fungere. Jeg bodde tidligere i et bofellesskap med Internet-tilgang via NGT ADSL, og fikk CS-server til å fungere utmerket ved å forwarde port 27015 til CS-serverens interne IP-adresse.

Lenke til kommentar
Skal ikke være nødvendig å slå av firewallen for å få CS-server til å fungere. Jeg bodde tidligere i et bofellesskap med Internet-tilgang via NGT ADSL, og fikk CS-server til å fungere utmerket ved å forwarde port 27015 til CS-serverens interne IP-adresse.

How, er ikke så himla pro på det der....

Lenke til kommentar

Prøvde det, men hjalp ikke meg :p

Lenke til kommentar
Hust at du må både åpne porten i port-filteret og forwarde med NAT. Det er altså 2 steder du må åpne/endre.

Det er bare porter fra 1023 og under som må åpnes i filtersettet og forwardes. For å åpne porter over 1024 trenger man bare å forwarde.

Veiledning for åpning av porter: http://www.relativt.net/index.php?mod=artikler&op=show&id=7

Ja, det er forsåvidt sant, men gjelder kun hvis du bare har en maskin i nettverket og/eller sitter direkte på routeren (krysset kabel) uten switch... Og hvis han gjøre det trenger han ikke NAT heller. Da skulle det i grunn bare være og hoste-out-of-the-box. Men det virker ikke som han gjør det siden han har probs.

Lenke til kommentar
Ja, det er forsåvidt sant, men gjelder kun hvis du bare har en maskin i nettverket og/eller sitter direkte på routeren (krysset kabel) uten switch...

Om det er en eller flere PC'er bak Netopia-routeren har ingenting med saken å gjøre. I det tidligere nevnte bofellesskapet hadde vi 5 pc'er og en servermaskin på nettverket. Server'n kjørte av og til public-CS-server, og det funket utmerket ved bare å forwarde port 27015 uten å røre filtersettet.

Og hvis han gjøre det trenger han ikke NAT heller. Da skulle det i grunn bare være og hoste-out-of-the-box. Men det virker ikke som han gjør det siden han har probs.

Hos NGT er man bak NAT-router enten man vil eller ikke, med mindre man skaffer et /30-subnett til 150 kr/mnd i tillegg. Å stille om routeren til en bridge er mulig, men det vil ikke fungere, i følge NGT.

Det er en mulighet for dem som har bare en maskin eller vil bruke sin egen firewall eller firewall-maskin: Deaktivere brannmuren og forwarde samtlige porter.

Lenke til kommentar

Det høres merkelig ut at man er bak NAT hvis man bruker en krysset kabel direkte til routeren. Hva er poenget med NAT da? Da får du jo samme IP lokalt som public...

Men NGT bruker jo en rekke forskjellige Netopia routere og ikke minst firmware updater, så jeg skal ikke si 100% sikkert at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...