Gå til innhold

Er det mulig????

Arctic

Anbefalte innlegg

Byttet innmat i maskinen min i går, og gikk fra 733 MHz til 2,1 GHz, dobbelt så mye ram, dobbelt så rask harddisk +++.

Det eneste jeg ikke skiftet ut, var det gamle skjermkortet (TNT 2 M64), fordi jeg avventer det litt.

Nok om det. Jeg hadde selvfølgelig ingen forhåpninger om en stor økning i 3D-mark, men hadde vel regnet med minst 100-200 poeng.

Men hva skjer? Jo jeg for den "formidable" forskjellen fra 760 poeng på gammelmaskinen, til 790 på den nye. Au da...

Har sammenlignet resultatet, og det er ikke unikt på noen måte verken den ene eller andre veien.

Det lever farlig det skjermkortet nå...:grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-20 00:06, Arctic skrev:

Byttet innmat i maskinen min i går, og gikk fra 733 MHz til 2,1 GHz, dobbelt så mye ram, dobbelt så rask harddisk +++.

Det eneste jeg ikke skiftet ut, var det gamle skjermkortet (TNT 2 M64), fordi jeg avventer det litt.

Nok om det. Jeg hadde selvfølgelig ingen forhåpninger om en stor økning i 3D-mark, men hadde vel regnet med minst 100-200 poeng.

Men hva skjer? Jo jeg for den "formidable" forskjellen fra 760 poeng på gammelmaskinen, til 790 på den nye. Au da...

Har sammenlignet resultatet, og det er ikke unikt på noen måte verken den ene eller andre veien.

Det lever farlig det skjermkortet nå...
:grin:

Vel, det er ingen tvil om at det er M64 som er flaskehalsen i dette systemet.. jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bytte ut skjermkortet hvis du har tenkt å spille spill..

Hiv innpå et Radeon 8500, så vil du ha nok gaming power for ei god stund, og 3dmark vil nok se, en 8-9000 poeng lysere ut :smile:

Thunderbird 1.33Ghz (266fsb)

Abit KT7A

Yamaha 24x10x40x CDRW

512mb Winbond cas2 PC133 SDRAM

Soundblaster Audigy Player Retail

Radeon 8500 Retail

SONY CPD-E430 19" Trinitron

55gb ATA100 7200rpm HD

Telenor ADSL 704-128kbps

[ Denne Melding var redigert av: apollox på 2002-02-20 16:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Er som å sette porsche motor i en Lada..

Men seriøst, du har en _skikkelig_ flaske hals der, M64 kortet er vel en av de dårligste 32mb kortene på markedet..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-20 16:23, SirHartge skrev:

Quote:

Er som å sette porsche motor i en Lada..

Men seriøst, du har en _skikkelig_ flaske hals der, M64 kortet er vel en av de dårligste 32mb kortene på markedet..

Blir vel heller omvendt... Lada motor i Porche...

:wink:

Lenke til kommentar

Flaskehals er nok det man kan kalle det for ja...

Men jeg tror ikke den sinker systemet mitt ellers.

Og skal jeg være ærlig, så må vel dette være verdens rekord i minst ytelses forbedring på 3-D!!!

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-20 16:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...