Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Start problemer opel astra 1,4 98 modell

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg får ikke start på bilen!
Kjøpte den for en uke siden. Da hadde den ikke gått på to måneder. Forrige eier hadde i løpet av disse 2 månedene da byttet coil, EGR-ventil og tennplugger.

Forrige eier sa at bilen kunne stoppe helt plutselig å gå, for så at den gikk an å starte igjen etter 5 minutter. Den hadde plutselig stoppet, og ville ikke starte igjen, og eier fikk den tauet til garasje der den har stått, helt til jeg kjøpte den for en uke siden. :hrm:

Etter jeg har kjøpt den har jeg byttet batteri, startmotor(ettersom den ikke slo inn) og bensinpumpe releet.

Den har bare gått 164 000.

Forrige eier nevnte også at den bruker litt olje. Jeg har ikke testet kompresjon. Jeg hører at startmotor slår inn, men motoren starter ikke. :omg:

Jeg har ingen anelse om hva det kan være. Håper det er noen med mekaniske ferdigheter som kan hjelpe meg med dette! :):hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du må først finne ut om den mangler tenning eller bensin. Prøv med litt startgass, dersom den starter da har den tenning, og noe er galt med bensintilførselen. Og motsatt...

Lenke til kommentar

Klikker det bare i starteren eller får du kjinnet? Snurrer motoren rundt?

Jeg har vel sett x antall av disse med en sylinder full av vann opp igjennom årene. Hvis det bare klikker i starteren prøv å skru ut pluggene å kjinn.

Startkabel rett fra minus på batteri til motor så du får eliminert dårlig jording er eller ingen dum start.

Lenke til kommentar

Fikk start på den i dag! Prøvde med litt startgass, fungerte litt, men måtte fylle mer bensin på tanken, byttet olje og oljefilter og pusset tennpluggene ettersom de var litt koks på !

Og der startet den ! :green: gikk fint på tomgang å gikk helt fint etterpå !
Tusen takk for all hjelp ! :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...