Anonym259235 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Skal selge en scooter jeg har stående. Nå har det seg sånn at jeg bare har vognkort del 1 til den. De som kom og skulle kjøpe mente at vi bare kunne skrive en kort "kontrakt" på papir så lenge eieren signerte, så skulle de levere den til vegvesenet så vi fikk salgsmelding i posten. Så innså jeg at scooteren sto registrert på søsteren min som er på ferie i tre uker, og denne skulle selges innen fredag. Er det noen måte å få ordnet det uten henne? Eller må vi liksom sende papirene til henne i Filippinene så hu kan signere og sende tilbake? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Søsteren din er en nødvendig brikke. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Absolutt ikke lovlig, men kan du ikke signere for henne, så fremt at hun gir deg klarsignal for det? Evt gir deg "fullmakt" til det, ser ikke helt problemet med det, men så fort du gjør det uten hennes tilatelse, så kan det fort gå galt. Dokumentforfalskning kanskje, men så lenge man har klarsignal så er det strengt tatt ingen big deal. Evt kan du jo be henne signere digitalt (via epost \ nettside ol.). Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Støtter forslaget om å få henne til å signere digitalt. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Hvordan får jeg gjort det? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Og er det ulovlig å selge en moped som ikke har skilter, uten salgsmelding eller vognkort del 2? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Nei, bare møt opp på biltilsynet sammen med den du skal selge den til, så går det i orden. Ha med fullmakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå