Aleks94 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Heisann alle sammen! Har komt inn på fagskule, og bachelor i Haugesund(Y-veien) . Og lurer på litt.. Er det stor forskjell på disse? Kan man etter 2 år fagskule, ta de siste året om ønskelig. Om man ikke går 3årig bachelor. Vurderer også å møte opp et annet sted å prøve å få skoleplass ved skolestart, grunnet plassering.(fagskule) Pleier sjansene å være store? Evnt. Spørre om man kan møte neste skuledag, om man ikke kommer inn Dilemmaet er, stedet jeg har lyst å gå skule har bare fagskule, og desverre stod dette på andrevalget, og forsvant når jeg kom inn på førstevalget. Så tenkte å møte første skoledag å prøve... Om ikke, bare gå skule der jeg har fått plass. Ettersom 2år på havet, så er jeg litt rusten teoretisk. Så er spørsmålet om jeg skal bare ta fagskulen istedenfor. Om man kan bare utføre 1år i etterkant for bachelor i nautikk... Hilsen usikker student!' Endret 14. juli 2014 av Aleks94 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Sånn generelt er det slik at man må gå tilsvarende minst to år etter teknisk fagskole for å oppnå bachelorgrad (høgskoleingeniør), men det kan komme litt an på avtaler om godskriving av studiepoeng. Lenke til kommentar
Aleks94 Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Men er forskjellen så stor innen nautikk(styrmann)? Føler man bare ender med en fordypelse på noen fag. Også har jeg hørt at det er 1 år i etterkant etter fagskole (styrmannskule) for å oppnå bachelor, så om noen kan avklare, tusen takk! Om noen har svar på dette med første skoledag, så skrik ut Uansett, takk for kjapt svar Horrorbyte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå