olepv Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har 2 pc'er som skal kobles til internett. Linja er på 1024kbps. Den ene pc'en skal ha dedikert båndbredde på feks 64kbps download, og resten på den andre. Hvordan skal jeg løse dette på enklest og billigst måte? Finnes det routere (helst trådløs) som har innebygget funskjonalitet for dette? Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Du kan bruke et program som heter NetLimiter, med et lite søk på google, så finner du det. Med det programmet kan du begrense hvor mye båndbredde hvert enkelt program kan ha, eller du kan begrense hele maskinen. En kompis av meg bruker dette og det funkerer helt ok. Lenke til kommentar
olepv Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Høres ut som et nyttig program! Problemet er at jeg ikke sitter på pc'en som skal strupes. Jeg vil deleger 64kbps til min nabo, og beholde resten selv :-) Skal jeg bruke dette programmet må det vel installeres på naboen's pc...og dersom han avinstaller det vil han vel få full access igjen... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 La meg gjette: Dere spleiser på linja og du er litt gnien .. ? Hørtes ikke bra ut. Mitt tips: Del som dere deler på regninga! Ellers får du nok noen sure miner tilbake. Lenke til kommentar
olepv Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Nei, det var et eksempel det med naboen...for å få frem prinsippet. Jeg sitter på en 10Mbits linje som skal deles ut i et boretslag. Alle surfer gratis, med skal kun ha tilgang til 64kbps, slik at ingen tar hele båndbredda når de feks kobler seg til med Kaaza eller iMesh... Noen forslag? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg er ute etter det samme, helst i linux hvis noen vet hvordan. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Nei, det var et eksempel det med naboen...for å få frem prinsippet. Jeg sitter på en 10Mbits linje som skal deles ut i et boretslag. Alle surfer gratis, med skal kun ha tilgang til 64kbps, slik at ingen tar hele båndbredda når de feks kobler seg til med Kaaza eller iMesh... Noen forslag? Hvor mange er det i det borettslaget? Burde vel gi de stakkars folka 128Kbps.. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg tror du kan finne noen nyttige svar her: http://www.itpro.no/sections.php?op=viewar...rticle&artid=53 Ikke bry deg om overskriften! 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå