Gå til innhold

1 eller flere partisjoner på min 200gb HD?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med DJ-JK. En partisjon er mest praktisk og enkelt å administrere. Organiser gjerne dataene dine i foldere. F.eks: "Jobb", "Filmer", "mp3", "programmer", "diverse".

Noen foretrekker å ha flere partisjoner og kalle hver enkelt for å organisere i kataloger. Dette er ikke å anbefale siden det vil bli langt vanskeligere å organisere dataene. Det er fordi du i tillegg må tenke på fordeling av plassen på disken og må repartisjonere nå og da for å justere partisjonene i forhold til hverandre. Plassen blir dermed dårligere utnyttet og vanskeligere å organisere enn om du bare har 1 partisjon.

Lenke til kommentar

Litt for sent da, men vil appelere til 2 partisjoner. En systempartisjon og en til data. Mange som oppdager for sent hvor upraktisk det er kun med en partisjon, hvis Windows blir herpa og det må formateres for å komme i gang igjen så blir det mye balluba for å redde datafilene dine. Hvis du derimot legger alle data på D: så er de upåvirket av systemcrash.

Edit: Extern ja, jeg har visst en uvane med ikke å lese postene godt nok før jeg svarer. Da er jeg helt enig, kun 1 partisjon.

Lenke til kommentar
Litt for sent da, men vil appelere til 2 partisjoner. En systempartisjon og en til data.
Ettersom det er en ekstern harddisk, så tviler jeg på at han har bruk for en egen system-partisjon :) Hadde det vært en vanlig harddisk (som brukes alene), så er jeg enig med deg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...