Lantador Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 kjøpte meg en Maxtor extern hd som jeg skal ha på min bærbare pc. den kom med 1 partisjon, bør jeg lage flere? hvis ja, så hvorfor? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 med èn partisjon vil du få raskere hastighet, men i enkelte situasjoner kan det vel kanskje også være greit med flere. Personlig ville jeg valgt èn Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg er enig med DJ-JK. En partisjon er mest praktisk og enkelt å administrere. Organiser gjerne dataene dine i foldere. F.eks: "Jobb", "Filmer", "mp3", "programmer", "diverse". Noen foretrekker å ha flere partisjoner og kalle hver enkelt for å organisere i kataloger. Dette er ikke å anbefale siden det vil bli langt vanskeligere å organisere dataene. Det er fordi du i tillegg må tenke på fordeling av plassen på disken og må repartisjonere nå og da for å justere partisjonene i forhold til hverandre. Plassen blir dermed dårligere utnyttet og vanskeligere å organisere enn om du bare har 1 partisjon. Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 da ble det 1 partisjon takk for tipsene Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Litt for sent da, men vil appelere til 2 partisjoner. En systempartisjon og en til data. Mange som oppdager for sent hvor upraktisk det er kun med en partisjon, hvis Windows blir herpa og det må formateres for å komme i gang igjen så blir det mye balluba for å redde datafilene dine. Hvis du derimot legger alle data på D: så er de upåvirket av systemcrash. Edit: Extern ja, jeg har visst en uvane med ikke å lese postene godt nok før jeg svarer. Da er jeg helt enig, kun 1 partisjon. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Tviler litt på at han skal installere windows på den eksterne disken... Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Litt for sent da, men vil appelere til 2 partisjoner. En systempartisjon og en til data.Ettersom det er en ekstern harddisk, så tviler jeg på at han har bruk for en egen system-partisjon Hadde det vært en vanlig harddisk (som brukes alene), så er jeg enig med deg. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Her ville jeg delt inn i f.eks : Film, Musikk, Spill osv.. Altså i steden for mapper... edit : Det er jo selvfølgelig en smaksak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå