ludolf Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 På mitt gamle hovedkort (ASUS) hadde jeg funksjonen som gjør at jeg kunne slå på pc'n fra tastaturet. Pussig nok finner jeg ikke dette på min splitter nye Abit SD7-533. Finnes ikke slik funksjon på de fleste nye kort? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Det kommer litt an på hvem som har laget det. Tror du må sjekke i BIOS. Det er normalt her du kan stille inn, om du vil ha det, og evt hva du skal trykke på. Må også ha strøm hele tiden :smile: Men de fleste nye HK står vel med 5v standby? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Alle nye powersupply'er er ATX standarden. Og ATX har +5v standby. Saa, jepp, nye hovedkort har +5v standby. En ting; det finnes sikkert standarder nyere enn ATX, men ikke i vanlige PC'er. Paa server markedet er sikkert ting annerledes. Maate bare si dette for aa ikke faa pryl! Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Sjekk under KBC Input clk. select 'Integrated Peripherals' i BIOS. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har vært borte i at du også må flytte over en jumper på hovedkortet for å få dette til åfungere. hvis du endrer i BIOS og det fortsatt ikke fungerer, så ta en nærmere titt i boka. Mener å huske at denne jumperen var plassert der slik hovedkortet kunne brukes med strømforsyninger som ikke støttet denne standarden. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Jepp, det var slik på mitt gamle hk, men finner ingen slik på det nye.. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Denne funksjonen finnes bare på noen hovedkort. Har aldri hatt denne funksjonen på noen av mine hovedkort. Ingen selvfølge at man har det selv om du har 5v på PS'en. Men let litt i bios, evt. les bruksanvisningen. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Som sagt, finner ingenting. Bare lurte på om dette stort sett var vanlig eller ikke. Savner funksjonen siden powerknappen på kabinettet sitter bakom ei dør. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Om det ikke virker og du apsolutt vil ha denne funksjonen så er mac et godt alternativ. Var i alle fall slik på noen av de mac- maksinene jeg har verdt borti. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 2 Spørsmål: Kan jeg boote med tastaturet på mitt 6380 LE kort?? ER mitt kort bra? Har nesten ikke hørt om noen andre som har det. Softwaren er i alle fall %&/bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå