Gå til innhold

Dings man putter i munnen og lager lyd

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på en ting! Mange har vært på festivaler etc og kjøpt sånn greie man tar inn i munnen og når man blåser inn i den lager den en kul lyd.

Trenger navn på denne! Takker for alle svar :)

En slags fløyte

Donald Duck lyd

Endret av karpestream
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være en http://no.wikipedia.org/wiki/Kazoo, men man blåser strengt tatt ikke.

Et annet alternativ er munnharpe, men igjen ikke blåsing. Digeridoo et annet, men strengt tatt ikke inn i munnen, dog relevant for festival.

Eventuelt en slik 'fuglekvitter' sak man putter inn i munnen, vet ikke hva det heter.

Skal den helt inn i munnen og hva slags lyd lager den?

Endret av process
Lenke til kommentar

Kan det være en http://no.wikipedia.org/wiki/Kazoo, men man blåser strengt tatt ikke.

Et annet alternativ er munnharpe, men igjen ikke blåsing. Digeridoo et annet, men strengt tatt ikke inn i munnen, dog relevant for festival.

Eventuelt en slik 'fuglekvitter' sak man putter inn i munnen, vet ikke hva det heter.

Skal den helt inn i munnen og hva slags lyd lager den?

Skal sitte halvveis inni munnen så lager den mikkimusstemme aktig, lys lyd !

Lenke til kommentar

Det som nevnes i den tråden er en sånn fuglefløyte jeg postet bilde av. Så vidt jeg husker presser du den mot ganen og plystrer. Du kan lage ganske naturtro fuglelyder med den, men vet ikke om jeg vil si det høres ut som Mikke Mus.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hei, lurte på en ting! Mange har vært på festivaler etc og kjøpt sånn greie man tar inn i munnen og når man blåser inn i den lager den en kul lyd.

En slags fløyte

Donald Duck lyd

Det er ikke sånn man lager selv av to flaske korker du tenker på? Bottle- cap party whistle som det kalles.
Lenke til kommentar

En slags fløyte

Donald Duck lyd

Det er ikke sånn man lager selv av to flaske korker du tenker på? Bottle- cap party whistle som det kalles.

Nei :(

Lenke til kommentar

Vet hva du mener, har selv hatt en slik en i kjeften for mange år siden. Mener å huske at vi kjøpte en liten plast-kazoo og tok ut selve "røret" som laget lyd som vi igjen la i munnen. Er dog ikke sikker på om dette stemmer, siden det er så mange år siden. Hvis denne lille kazoo-lyd-lignende saken man putter inn i munnen har et navn, har jeg ikke en anelse. Du får stikke innom en hobby-sjappe og høre om de vet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...