Gå til innhold

Max payne og GF4 TI4200,treng hjelp med AA/AF

shorin

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått mitt første nvidia skjermkort :D Og trenger hjelp til dette med anti-aliasing og A-F.

I options skjermen på selve spillet settet jeg AA til 2,og det funket sikkert greit,deretter settet jeg den på 3,fortsatt greit.

Men,skulle jeg ikke ha merket en "viss" endring av selve ytelsen (fps)?

Er ikke sikker på om jeg må stille aa/af inne i driverene på gpu eller i spillet (eller begge)?

Ta en titt på bildet her: screen.GIF

I driveren står AA på aplication controlled og ikke på 2/4/8 osv.Og hva er Quincunx-aliasing ?

Bruker 45.23 driverene....

Takker for alle svar

(har forøvrig bare en p||| 600mhz,384mbpc100 sdram)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En viss endring av ytelsen ville du fått ja, et GF4200ti med AA på vil egentlig gi elendig ytelse.

Ikke hvis man er CPU eller fillrate begrenset. 2xFSAA på GF4Ti er bruktbart på en god del spill.

ok,takker for svar,men må jeg sette på AA i både spillet OG driverene?

Nei, sålenge du tvinger AA i driveren så overstyrer det instillingene i spillet. Men jeg vil heller anbefale å la spillet styre det (application controlled).

Quincunx AA er 2xAA med blur filter, det gir tilnærmet 4x kvalitet med ytelse som 2xAA men da med ganske kraftig blurring.

Lenke til kommentar
En viss endring av ytelsen ville du fått ja, et GF4200ti med AA på vil egentlig gi elendig ytelse.

Ikke hvis man er CPU eller fillrate begrenset. 2xFSAA på GF4Ti er bruktbart på en god del spill.

ok,takker for svar,men må jeg sette på AA i både spillet OG driverene?

Nei, sålenge du tvinger AA i driveren så overstyrer det instillingene i spillet. Men jeg vil heller anbefale å la spillet styre det (application controlled).

Quincunx AA er 2xAA med blur filter, det gir tilnærmet 4x kvalitet med ytelse som 2xAA men da med ganske kraftig blurring.

Takker for utfyllende svar :)

Jeg kan faktisk kjøre max payne på 4XAA ! Uten antydning til hakking,på p3-600,384mb-pc100 sdram :woot:

En ting til jeg lurer på er hva som er forskjell med AA på 4x VS 4xS(direct3D only)

Noen som vet hva dette betyr?

Uansett.takker for alle svar :yes:

Lenke til kommentar
Jeg kan faktisk kjøre max payne på 4XAA ! Uten antydning til hakking,på p3-600,384mb-pc100 sdram  :woot:

En ting til jeg lurer på er hva som er forskjell med AA på 4x VS 4xS(direct3D only)

Noen som vet hva dette betyr?

Uansett.takker for alle svar

4xS er en mixed AA metode som bruker 2x Multi-sampling AA (MSAA) og 2x Super-sampling AA (SSAA).

SSAA er en veldig krevende AA metode som ved kun 2x kan halvere ytelsen i situasjoner der skjermkortet er flaskehalsen, men i motsetning til MSAA så hjelper SSAA på texture aliasing og alpha effekter (røyk, tåke osv). Med å bruke mixed-mode oppnår man høyere kvalitet, men det kan dessverre gå kraftig ut over ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...