Gå til innhold

E700 inne på komplett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dem er jo en av de beste nettbutikkene i norge da :wink:

men det at det står ''må skaffes , 3 dager'' er vel at dem bestiller fra tyskland eller noen andre land som har fått den inn og så tar dem og flasher den slik at det blir norsk Software på den *Håper*

:-)

Lenke til kommentar

hvis jeg bestiller nå, og det ikke har kommet no nyheter om mobilen hos komplett innen f.eks. onsdag kan jeg heve kjøpet lett ikke sant? ordren er fortsatt Åpen?

Eller må jeg argumentere med dem om angrerettsloven og sånt da (vet jeg har loven på min side, hehe)?

Lenke til kommentar

:-? er ikke helt sikker for å være ærlig,men hvis du betaler fullt (hele summen á3999 kr.)så tror jeg du må be til angrerettslåven og håpe på det beste...

her er ihvertfall er ihvertfall hva angrerettsloven sier om dette...

Angrerettloven er en ny lov som trådte i kraft 1/5-2001. Loven gir forbrukere utvidede retter i forhold til den gamle angrefristloven. Mye er det samme, men loven er nå tilpasset dagens samfunn på en vesentlig bedre måte enn den gamle.

Angrerettloven gjelder ved internettkjøp, § 6, bokstav b. Angrerettloven gjelder ikke for beløp under 300 kr, inkl frakt, § 2, bokstav b. Angrerettloven gjelder også hvis du bestiller varen via e-post eller over telefon. Angrerettloven gjelder ikke der du kjøper varer rett fra et butikkutsalg.

I utgangspunktet har du 14 dager å bestemme deg på om du skal beholde varen eller ikke, etter at du har fått den utlevert. Hvis du bestemmer deg for å levere varen tilbake, skal du få pengene tilbake. Du er imidlertid nødt til å dekke fraktkostnadene tilbake til selger selv.

Når du benytter deg av angreretten, skal du si fra til selger om dette. Aller helst bør du gjøre dette skriftlig, på en slik måte at man kan finne ut av datoen du gjorde dette på. Et brev om dette må være poststemplet innen fristen for at du skal kunne benytte deg av angreretten. Der fristen går ut på en lørdag, søndag, helligdag eller høytidsdag forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter. Om du ikke har en egnet forpakning til å sende varene i, skal selger ordne med dette. Etter at han har gjort dette, er du pliktig å sende varene med én gang. Selgeren plikter å tilbakebetale det du har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet, § 15, 5. ledd

Hvis selger ikke har hentet varen eller ordnet med forpakning innen 3 måneder etter at du meldte fra om at du ville benytte deg av angreretten, tilfaller varen deg vederlagsfritt! Dette følger av angrerettloven § 15, 7. ledd. Du vil her kunne beholde varen, men likevel kreve kjøpesummen og frakt til deg dekket.

I forbindelse med avtaleinngåelse skal du få en rekke opplysninger fra kjøper. Disse er listet opp i kapittel 3. Dersom du ikke får disse opplysningene senest samtidig med at du mottok varen begynner ikke fristen å løpe. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

Når du sender varen tilbake, skal den være i tilnærmet samme stand som da du fikk den. Men er den gått i stykker e.l., kan selger likevel bare nekte deg å benytte deg av angreretten hvis årsaken til feilen er at du har vært uaktsom.

Der webshopen har satt sammen maskinen for deg regnes dette fredeles som et kjøp. Enkelte webshoper mener at dette er en tjeneste. Slike kjøp omtales som tilvirkningskjøp og er nevnt i forbrukerkjøpslovens §2, 1.ledd, bokstav a).

Misbruk av angreretten anbefales ikke. Misbruk kan føre til dyrere komponenter for alle. I tillegg er det en grunnleggende kontraktsrettslig regel at man skal være lojal i kontraktsforhold. Om du vet at du skal benytte deg av angreretten allerede FØR kjøpet, kan dette regnes som illojalt, slik at du risikerer å miste angreretten.

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt i loven jeg også, og tror ikke dette blir no problem.

Eneste grunn jeg kommer til å bruke angreloven er jo om de ikke har den på lager etter ca. en uke, og tviler på at komplett har noe i mot det, når ingen av partene har levert (jeg har ikke levert penger før jeg får produktet, og de har jo i det tilfellet ikke levert produktet)...

uansett om jeg hadde fått produktet hadde jeg også hatt loven på min side...

bestilte mobilen for noen minutter siden :) den virker fiiiin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...