Gå til innhold

PC spill for sosial stue morro (Steam/TV/xbox controller)

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter PC spill via Steam (eller ikke) som passer for sosial stue morro. Enten vs modes eller co-op. Må da typisk støtte xbox controller, ellers blir det litt tungvint.

Noen jeg raskt fant kan være kandidater er:

Trine spillene

Awesomenauts
TowerFall Ascension
Magicka
Worms
Spillene må da kjøre shared eller splittscreen. Jeg snakker om at alle spiller på samme TV, ikke over nettet, alle er sitter og spiller på samme PC. Gjerne og noen spill som er litt 'jente vennlige'.
Tenker på alle sjangere, fyr løs...
Her er en liste over spill, men vet jo ikke hvilke som faktisk er bra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hero Siege, Hammerwatch, How to Survive, osv osv. Finn et spill på Steam som er merket "lokalt samarbeid", klikk på "lokalt samarbeid" og du får opp en hel drøss av spill med anmeldelser under. Steam er co-op heaven :)

Lenke til kommentar

Hero Siege, Hammerwatch, How to Survive, osv osv. Finn et spill på Steam som er merket "lokalt samarbeid", klikk på "lokalt samarbeid" og du får opp en hel drøss av spill med anmeldelser under. Steam er co-op heaven :)

Takk for innspill! Men Hero Siege er i alpha, og er litt drama der med tanke på ikke fungerende mp. Hadde dette vært mer ferdig, kunne det vært ok. Er og en noe rar syrlig kommentar fra utvikler på forumet der, så jeg har ikke mye tiltro til seriøsiteten deres. Hammerwatch...tja. How to Survive kunne fungere, men det virker ikke å være veldig casual gameing, og i en litt vel blodig kategori, blir mer som et horror adventure.

Å søke på Steam basert på feks lokal coop fungerer dårlig. Man får opp 500+ sider med spill, og mange av de er IKKE lokal coop på samme maskin, de tar og med lan spill etc.

Lenke til kommentar

Takk for innspill! Men Hero Siege er i alpha, og er litt drama der med tanke på ikke fungerende mp. Hadde dette vært mer ferdig, kunne det vært ok. Er og en noe rar syrlig kommentar fra utvikler på forumet der, så jeg har ikke mye tiltro til seriøsiteten deres. Hammerwatch...tja. How to Survive kunne fungere, men det virker ikke å være veldig casual gameing, og i en litt vel blodig kategori, blir mer som et horror adventure.

Å søke på Steam basert på feks lokal coop fungerer dårlig. Man får opp 500+ sider med spill, og mange av de er IKKE lokal coop på samme maskin, de tar og med lan spill etc.

Hei! Du skal ikke søke i søkefeltet, du skal klikke linken. Gå inn på f.eks. Hammerwatch, scroll ned til der det står "lokalt samarbeid", klikk "lokalt samarbeid". Du skal da få 50+ sider med spill som alle støtter lokalt samarbeid.

Jeg tror ikke det skal være noe problem med Hero Siege så lenge begge spillerne bruker XBox360-controller.

Lenke til kommentar

Ja, ser ut som du har rett. Det er bare den første siden som viser korrekte resultater. Straks man blar videre blir det random spill og blar du tilbake til side 1 igjen så har det jaggu blitt random spill der også. Steam har sine bugs dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...