Gå til innhold

Knust iPhone - forsikring....?

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca. to timer siden, altså rundt klokken 10, skulle jeg nå ned til den lokale badestranden for et morgenbad.

Jeg gikk nedover gangfeltet da en jogger - med en hund, som var i festet i et sånn bånd rundt magen nærmet seg. Jeg gikk med mobilen i hånda med øreplugger, men så ikke ned i mobilen da jeg var ca to meter unna joggeren.

Så skjedde det noe ganske skummelt. Hunden stoppet opp og bjettet febrilsk mot meg, før den hoppet opp to bakfotene og plantet forføttene i skrittet/mageregionen på meg. Hunden var ikke like stor som den var ilter, men jeg ble allikevel såpass forskrekket at jeg mistet mobilen. Jeg gikk også nesten over ende selv, men klarte å holde meg stående. Hundeieren dro til seg hunden, beklagde og løp raskt videre. Tror ikke hum engang fikk med seg at mobilen hadde gått i bakken.

Jeg endte opp med en delvis knust iPhone 5S - skjerm. Det er mulig å bruke den, men selvfølgelig vil jeg helst ha en ny skjerm. Spørsmålet er, går dette på Mobilforsikringen jeg har fra Telenor? Koster 99 kr i måneden. Dette skjedde utenfor hjemmet, har det noe å si?

Vil helst ikke bruke alle sommerjobbpenga på reperasjoner når jeg jo har betalt for forsikringen.

Takk på forhånd,

mvh Åsmund. (15)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra vilkårene, http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/mobil_nettbrettforsikringsvilkaar.jsp

2.0 Hvor forsikringen gjelder

Forsikringen gjelder i hele verden.

4.1 Forsikringen dekker tyveri av / fysisk skade på forsikret utstyr ved plutselig, ytre uforutsett begivenhet knyttet til et bestemt skadetidspunkt.

4.2 Det forutsettes at

sikrede har overholdt de sikkerhetsforskrifter som gjelder, jf. pkt. 6.

sikrede har aktivt abonnement med registrert forsikring fra Telenor

at abonnementet er fullt betalt og ikke sperret grunnet betalingsmislighold

4.3 Med tyveri menes borttagning av eiendeler sikrede har i sin besittelse, jf. Straffeloven § 257.

Dette regnes nok som plutselig ytre uforutsett begivenhet, ser ikke at det skal være noe problem. Den gjelder også hele verden, så et du var ute er nok greit.

Til den prisen burde det dekke alt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...