brune-ha Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 ja klokking er gøy ......... en stund til allt fucker like før TG og du sitter dær uten penger til å erstatte det tapte. neida det er sikkert mange som er bedre klokkere enn meg. dette er bare min måte å si det på 2500 til 3200 yeah right. og hvor lenge holdt det? en uke? Kjører min XP2500+ på raskere enn 3200+ hastighet.... Lenke til kommentar
EC Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Overklokking av maskiner ER økonomisk, men du må se det i forhold til hvor "ekstremt" du vil gjøre det. F.eks. er det fullt mulig å klokke ganske bra med en god luftkjøler, og de koster ikke så altfor mye. Lenke til kommentar
K4F Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 2500 til 3200 yeah right. og hvor lenge holdt det? en uke? kjører min Barton xp 2500+ @ 3200 (200 fsb) og sånn har den vert nonstop siden i kjøpte den i sommers, og min pc stpr på 24\seven ( ca 1 reboot i uken) K4F Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Synes det er litt dumt å kjøpe ny PC bare for å overklokke den, den bør heller være sånn at den holder til dagens bruk, men når den begynner å slite litt så klemme litt på prosessor, ram og GPU. Overklokking er morsomt det vet jeg, har drevet endel med det og har en som går godt med vannkjøling og greier, men det kostet mye både tid, penger og tålmodighet. Det kan være litt å spare på å kjøpe PC deler som er hardcore overklokkings komponenter, men det er lite. Nå som AMD kommer til å senke CPU prisene snart synes jeg det er lite smart å bestille noe nå, bortsett fra RAM for den er visst på vei opp i pris igjenn. De som vil overklokke skal bare gi full gass, og de som vil kjøre standard settings og kanskje klokke senere skal få lov til det Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ok jeg tror jeg har irritert dere nok nå. det ser ut til at dere har mange gode poenger. men jeg kommer ikk til å kaste meg over PCen og bestille et sett til 200 kr forde. derimot er jeg veldig interessert i å skaffe en av de hjemmesnekra annleggene itl 700 spenn. Ikke flame meg mer nå. Hva snakker du egentlig om? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 2500 til 3200 yeah right. og hvor lenge holdt det? en uke? hehe.. det høres ut som du ikke har vært så oppegående de siste mnd'ene. nesten alle 2500+ klokker til 3200+ på std volt, og jeg har kjørt den med det i 5 mnd pluss att i de siste ukene har jeg kjørt den over 3200+ hastighet. ingen som klokker en cpu hvis den bare holder i en uke? Lenke til kommentar
deviant Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Uten å sette opp noe detaljert regnestykke .. Jeg har lagt ca 5500 kroner i min nye maskin. Det inkluderer hovedkort, CPU, skjermkort, minne, harddisk, kabinett, noen vifter, grei cpu kjøling og en god strømforsyning. Slik den er klokket yter den antagelig i overkant av en XP2800+ med 9700pro. Dermed skulle jeg mene at en tusenlapp eller to er spart, samt at jeg har hatt mye kvalitetstid med maskinen mens jeg har syslet for å få opp ytelsen. Det må vel være verdt det? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Mitt system er godt nok i original tilstand.. ingen tvil om det. Det er få spill jeg har problemer med å spille, og program går fort som bare det. Så hvorfor har jeg overklokket? For det første så har jeg kjøpt kun kvalitets komponenter til min pc, ikke noe billig skrap.. Det tåler, hvis det ikke også er laget for, overklokking. På min cpu har jeg en 25% ytelses økning, helt gratis! For det første så kan man ikke kjøpe en amd prosessor som går like raskt, for det andre koster en 3200+ over 2300 kr mer, og den yter dårligere. Minne mitt er laget for 400 MHz, uten overklokking går det på 166x2=332MHz, altså et tap av ytelse. Istedet får jeg mer ytelse, og corsair garanterer at minne kan overklokkes, det er sågar designet for overklokking. Sannheten er at om jeg ikke overklokket hadde jeg ikke fått ytelsen som mitt system er fullt kapabelt til å yte uten nevneverdig risiko. Det _jeg_ ikke skjønner er at folk _ikke_ overklokker! Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Lite lurt å ta dette opp her siden de aller fleste synes det å klokke er morsomt. Men jeg skjønner poenget ditt, problemet er etter en stund når ytelsen på en helt "normal" pc går kraftig ned, da må man jo uansett oppgradere. Da er man jo tilbake til utgangspunktet. Overklokking??? Lønner det seg??? La meg tenke.....JA! Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvordan kan du si noe så dumt? sjekk overklokkingen på min maskin, jeg la inn 1500 Kr for en brukt vannkjøling. skal man ha en maskin med lik ytelses som min må man ha en dual 2.8 Ghz p4 maskin noe som ville kostet 5 ganger så mye som min maskin! Konklusjon= Du hakke noe på dette forumet og gjøre... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Hmm overklokking er jo meget økonomisk... har selv et system som er mer enn bra nok fra før og har ikke brukt noe ekstra penger på heavy kjøling osv heller Kjører nå min 2.8GHz på 3.2GHz uten problemer med boxed vifte... hvis jeg skulle kjøpt en 3.2GHz for ikke å klokke ville det være ekstremt dyrt, i tillegg tror jeg høyere FSB på en overklokket 2.8 er bedre på en del ting enn en vanlig 3.2 Så min konklusjon... overklokking er økonomisk og gir mye ytelse for pengene i motsetning til de som bare kjøper dyre ting for ikke å klokke Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hvis man i tillegg til å klokke er villig til å modde litt kan man tjene enormt med ytelse, ihvertfall hvis man har litt flaks med komponentene. La meg ta et eksempel. Man kjøper disse komponentene: Demobrukt Abit NF7-S v2.0 - 600kr Duron 1.4GHz - 350kr (evnt. Barton eller Thorton til litt mer) 2x256MB PC3200 (feks. TwinMos WB) - 1000kr Radeon 9800SE - 1800kr Helt uklokket får man kanskje 8-10000 3DMarks med dette oppsettet. Men så gjør man dette... -Åpner den ekstra cachen på CPUen og klokker den til feks. 2,3GHz med feks. 220MHz FSB (de fleste burde klare dette) -Åpner de 4 ekstra pipelinene på skjemkortet, og klokker det (er man litt heldig kan man klokke det til over 9800PRO hastighet) Da burde 18-20000 3DMarks være mulig, altså en dobling av ytelsen (den samme ytelsesøkningen får man i spill). Denne ytelsen måtte man ellers hatt svindyre komponenter for å få. Lenke til kommentar
dp Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hvordan kan du si noe så dumt? sjekk overklokkingen på min maskin, jeg la inn 1500 Kr for en brukt vannkjøling. skal man ha en maskin med lik ytelses som min må man ha en dual 2.8 Ghz p4 maskin noe som ville kostet 5 ganger så mye som min maskin! Konklusjon= Du hakke noe på dette forumet og gjøre... en vannkjølt 2.4C yter bedre enn din da.. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hvordan kan du si noe så dumt? sjekk overklokkingen på min maskin, jeg la inn 1500 Kr for en brukt vannkjøling. skal man ha en maskin med lik ytelses som min må man ha en dual 2.8 Ghz p4 maskin noe som ville kostet 5 ganger så mye som min maskin! Konklusjon= Du hakke noe på dette forumet og gjøre... en vannkjølt 2.4C yter bedre enn din da.. Ehhhh....en vannkjølt P4 2,4c yter ikke bedre en en P4 2,4c med boxedkjøler Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hvordan kan du si noe så dumt? sjekk overklokkingen på min maskin, jeg la inn 1500 Kr for en brukt vannkjøling. skal man ha en maskin med lik ytelses som min må man ha en dual 2.8 Ghz p4 maskin noe som ville kostet 5 ganger så mye som min maskin! Konklusjon= Du hakke noe på dette forumet og gjøre... en vannkjølt 2.4C yter bedre enn din da.. Ehhhh....en vannkjølt P4 2,4c yter ikke bedre en en P4 2,4c med boxedkjøler Jojo... den gjør jo det.... vann gir ekstra ytelse btw dette er skrevet i ironi : Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hvordan kan du si noe så dumt? sjekk overklokkingen på min maskin, jeg la inn 1500 Kr for en brukt vannkjøling. skal man ha en maskin med lik ytelses som min må man ha en dual 2.8 Ghz p4 maskin noe som ville kostet 5 ganger så mye som min maskin! Konklusjon= Du hakke noe på dette forumet og gjøre... Årets drøyeste påstand Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jojo... den gjør jo det.... vann gir ekstra ytelse btw dette er skrevet i ironi : Jo, vannkjøling gir faktisk høyere ytelse ved samme ytelse (hvis det gir lavere temperatur enn luftkjøleren det sammenlignes med). Når CPU'en eller GPU'en har lavere temperatur uter den bedre pr. MHz. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 bare for å gjøre noen kjappe eksempler skal jeg illustrere hva jeg mener. [bold]en grei PC[/bold] kunne vært: 1000 kr CPU 1000 kr Motherboard 300 kr vifte 2500 kr 3Dkort 1000 kr ram for et skikkelig overklokkingsystem: 1000 kr CPU 1500 kr Motherboard 150 kr vifte 550 kr grill 2500 kr 3Dkort 1500 kr Ram 70 kr VGA vifte hehe legg merke til hvor mye penger han bruker på vifter ...skal man Overklokke trenger man Kanskje LITT mere penger til vifter en en "grei" en en grei en : 300 kr overkolling: 150 kr Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Det han skriver er 150 kr for vifte, og 550 kr for "grill", som antageligvis betyr kjøleribbe. For 550 kr får du en SLK 947. Spøtter du inn 150 kr. for en god vifte, har du en helt rå kjøler. Sleng inn 70 kr. for en VGA kjøler også. "Grei": 300 kr "Rå": 550 + 150 + 70 = 770 kr Kansje det stemmer litt bedre? Endret 11. november 2003 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Kommer ganske langt med min CPU-kjøler av typen "møkk" til 150kr jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå