Beeee183 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 jeg har lagt inn 2 inlegg om detta før men de svara jeg har fått har jeg prøvd og ikke fått til, så jeg tenkte dere skulle få noen bilder osv.. så IKKE henvis til den posten jeg har lagd før eller www.realtivt.net for jeg har prøvd det (ettter beste evne) Jeg er en newbie som har noen spørsmål, jeg har prøvd det meste, men det er ingensom kan finne serveren min. jeg har det sånn her Ngt(netopia 3351 ruter) -------------- router 2 (SMC Barricade Broadband Router, med dhcp hvis det har noe å si) ----------- pcer her er noen bilder så dere kanskje kan se om jeg har gjort det riktig... http://www.geocities.com/beeee183 plz ingen www.readthefuckingmanual.com svar... da takker jeg på forhånd til alle svar Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Det ser litt rart ut. Jeg bruker bare telnet til ruteren og endrer ting der, så jeg kjenner ikke til webtingen til NGT, men du har forwardet portene til ruteren (10.0.0.1) og deg selv (10.0.0.4, det er denne du skal bruke). Det høres ikke ut som en god ting. Og Endring#2 der er garantert feil. Der skal du ha 10.0.0.4 en plass. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hmm.. Jeg har NAT system jeg også ( Dette er et Zyxel modem da ) Og der trenger jeg ikke forwarde noe cs porter. FTP og slikt derimot må jeg forwarde. Skriv cmd i kjør menyen også skriver du ipconfig. Den ipen du får opp der er IP'en portene skal forwardes til. Husk å huke av at de skal forwardes da, for det har du ikke gjort på bildet. Slikt er det hvertfall hos meg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Psst. Han skal sette opp en server. Til spilling trenger man ikke gjøre noe som helst, det er riktig. Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 skriv cmd i kjør menyen også skriver du ipconfig. Den ipen du får opp der er IP'en portene skal forwardes til. Husk å huke av at de skal forwardes da, for det har du ikke gjort på bildet. Slikt er det hvertfall hos meg. det går ikke fordi da får jeg jo bare den ipen den kjører på router 2 Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 og foresten brukte telnet jeg og til å sette opp det filteret så veit ikke åssen man gjør det på endring, sist jeg gjorde det mista jeg internetten og måtte aktivere på nytt Lenke til kommentar
Hea|ix Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 reset alt i telnet så skal d funkt Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Bare lurer....har ikke så mye med topic å gjøre... Men..hvorfor har du to rutere på nettverket? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Flere pcer bak Netopiaen? (to rutere blir selvsagt litt overkill, for all del) Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Bare lurer....har ikke så mye med topic å gjøre... Men..hvorfor har du to rutere på nettverket? fordi jeg skal dele ineternetten.. trenger seff ikke 2 rutere men det er nå det jeg har og gidder ikke kjøpe ny.. Lenke til kommentar
Pin Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hei, jeg har akkurat det samme oppsettet som deg, netiopia routern og en smc barricade etter før pcene. Jeg bruker IKKE den net greia til ngt jeg bruker telnet for og sette opp netiopian, en god beskrivelse av hvordan sette opp netopian har du her : http://student.iu.hio.no/~s108343/netopia_..._old/index.html i praksis skal du sette NAT i netiopian til 10.0.0.4 som er SMC routern, og i SMC routern må du gå under virtual server og forwarde incommende porter fra netopian over til den pcn i netverket du vil skal motta signalet. Spør om du ikke får det til, og prøv og si hva du har gjort, jeg har som sagt ikke vært borti den ngt siden og gidder ikke sette meg inn i hvordan den fungerer eller ikke. Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 pin det med virtula server var noe av det siste jeg gjorde... så har ikke testa det skikkelig ut ennå Lenke til kommentar
Pin Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 så ikke så nøye på hva du har gjort :/ jeg bare ga deg en beskrivelse av hvordan du skal løse problemet, men siden jeg ikke gidder sette meg inn i det, men hvis når du er sikker på at du har satt opp netopian riktig skal jeg hjelpe deg og få satt opp smc routern Og hvis du følger den oppskriften fra den urln jeg ga deg så skal det fungere rimlig greit. Men du må forwarde med virtual server ellers vil det ikke fungere. Husk og reboot smc routern ellers vil det ikke fungere. (du rebooter inne i menyen). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Bare lurer....har ikke så mye med topic å gjøre... Men..hvorfor har du to rutere på nettverket? fordi jeg skal dele ineternetten.. trenger seff ikke 2 rutere men det er nå det jeg har og gidder ikke kjøpe ny.. Du kan jo dele nettet med netopia ruteren...og ta vekk smc Har selv ngt: netopia -> switch -> 10 pc'er Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 bare lurer men hva skal jeg skrive på public ip address? Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 ja men jeg har som sagt ingen switch eller hub og har 4 pcer i nettverk Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Du kan jo dele nettet med netopia ruteren...og ta vekk smc Uhm, hvordan får han delt inet-tilgang da? (husk: han vil ikke kjøpe noe nytt) Public IP skal være 0.0.0.0 (altså alle). Lenke til kommentar
Pin Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Du kan jo dele nettet med netopia ruteren...og ta vekk smc Har selv ngt: netopia -> switch -> 10 pc'er Les over da, han vil ikke kjøpe en ny router, men han kan disable smc routern og kjøre den som en switch, men jeg liker personlig og ha smc som en router, gir endel enkle features. Enkelt og forandre hvilke pc som skal ha hvilken port etc, isteden for og bruke telnet hvergang, men det er jo bare meg 8) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 ja men jeg har som sagt ingen switch eller hub og har 4 pcer i nettverk OK..da skjønner jeg...du nevnte ikke at du ikke hadde noen switch/hub..... Men da tar jeg tilbake alt jeg har sagt.... Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 skal ta noen bilder nå å se om dere er enige :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå