Gå til innhold

Gå over til Android igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en kilde som sier at det ikke går an å dokumentere brukervennlighet på generell basis. Jeg kunne skrevet en blogg om det, men velger i stedet å si det her.

Så med andre ord, det er ikke mulig å dokumentere at jorden er rund (f.eks) kun fordi noen andre ikke har samme oppfatning?

EDIT: Jeg vil ha en troverdig kilde.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Du må nesten kjenne etter hva som betyr noe for deg. iOs flyter bedre og har bedre apps, Android lar deg mikke og fikse og tilpasse og har etterhvert godt utvalg apps det også. Windows Mobile er kanskje best out of the box, men har et begredelig utvalg software.

Enig med det meste av posten din der, men akkurat det siste der er jeg egentlig uenig i.

En greit speccet android telefon, kjører apps og resten av OSet veldig bra uten noe hikkups som kanskje var vanlig på tidligere android versjoner. Ellers har Android også et ekstremt godt app utvalg.

Du kan jo evt spørre min far om hans iPhone 4 flyter bra.. :-)

Når det er sagt så er begge operativsystemene "like gode". De er tilpasset forskjellige brukergrupper.

Jobber forøvrig ved et apple autorisert verksted, så jeg har sett en god del feil med iphones\ipads, men det gjelder jo også i like stor grad telefoner som basserer seg på android. :)

Bruker selv Nexus 5 som jeg er fornøyd med, tidligere hatt iPhone som jeg også var fornøyd med på den tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til trådstarter: Du må nesten kjenne etter hva som betyr noe for deg. iOs flyter bedre og har bedre apps, Android lar deg mikke og fikse og tilpasse og har etterhvert godt utvalg apps det også. Windows Mobile er kanskje best out of the box, men har et begredelig utvalg software.

Du kan jo evt spørre min far om hans iPhone 4 flyter bra.

Bruker selv Nexus 5 som jeg er fornøyd med, tidligere hatt iPhone som jeg også var fornøyd med på den tiden.

Hvordan flyter Samsung galaxy s? Kom ut samtidig som iphone 4.

Ellers er jeg enig, begge os'ene er gode, de utfyller hverandre ganske godt i markedet, og nexustelefonene er en trygg vei å gå når det gjelder android.

Lenke til kommentar

Om man plukker modeller med OK spesifikasjoner er alle tre OS i dag fullgode alternativer som dekker alle behov for de aller fleste brukere, så det er vanskelig å trå helt feil. Eneste er om man kjøper en telefon som ikke støtter andre enheter man er avhengig av (pga mangel på apps, f.eks). Eller om man ønsker å endre på masse ting og kjøper noe annet enn Android, såklart.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Heisann!

Har i dag en Iphone 5, men det begynner å friste med litt større skjerm og et annet os. Har sett litt på Nexus 5, og det ser ut som en telefon det man får mye for pengene. Før Jeg kjøpte meg Iphone hadde jeg en Galaxy S2, og grunnen til at jeg kvittet meg med den, var at jeg var lei av appet som kræsjet ofte ( noe jeg nesten ikke har opplevd etter snart 2 år med Iphone). I tilegg så var Iphone mer "smooth" når man bladde i menyene.

Hvordan er Android telefonene nå for tiden? Er Nexus 5 et godt kjøp?

Denne tråden sporet så voldsomt av allerede i første side at jeg ikke vet om du har fått svar, men jeg kan jo gi deg min ærlige mening mtp at jeg hadde SII før jeg også :)

Jeg er enig med deg i at Galaxy SII var litt treg/hakkete i menyene og overgangene. Jeg bruker ikke Iphone selv så den har jeg ikke noen formening om, men det skal ikke være noen tvil om at dagens topptelefoner med Android ikke hakker eller oppleves trege i menyene (slik SII var). :) Brukeropplevelsen på SII og dagens toppmodeller er to vidt forskjellige verdener.

Om du velger Nexus med vanilla Android eller en annen produsent som legger til et eget skall, må du nesten avgjøre selv (i forhold til hvilke funksjoner og egenskaper du ønsker). Hovedforskjellen er at de andre produsentene (LG, Samsung og Sony) er avhengig av å selge funksjonalitet utover det Android tilbyr. I Android-mylderet holder det ikke med et pent design, slik Iphone kan hvile seg på. Dermed kan du finne funksjonalitet på en Galaxy som Nexus kanskje ikke har.

Dersom du velger deg ut noe annet enn Nexus, så kan du selvsagt avinstallere eller deaktivere de medfølgende appene du ikke har lyst på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig usikker egentlig. Jeg kan jo også evt vente til Iphone 6 kommer, men denne vil være betraktelig dyrere samtidig som det sikkert ikke blir noen kjempe forandring iforhold til 5s jeg har i dag.

Så da står det egentlig mellom det, Nexusen eller HTC one m7. M7 har bedre byggekvalitet enn Nexus, og bedre kamera( ikke mtp megapixel). Batteriene er like store på begge. Hvordan er det med strømforbruk på disse to telefonene?

Lenke til kommentar

Bruker heller tiden min på å lage brukervennlig software uten tilpasningsmuligheter ;)

Hehe. Min far på godt over 70 var i ekstase over en valgmulighet jeg viste han på Android. "Men hvor realt da" var vel ordene han brukte - han syntes i alle fall det var veldig brukervennlig å kunne få det som han ville, selv om han jo kunne brukt den slik han gjorde "out of the box".

Edit: Obs, svarte på innlegg på side 2 og så ikke advarsel før nå. Beklager.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Jeg bruker tlf min mye ila en hverdag. Jobbmail, fb, instagram, snap og Spotify. Har som regel ca 15% igjen når det er leggetid. Har 4g på når jeg ikke er hjemme. Vet ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare det. Har HTC One M7

Lenke til kommentar

Har nå egentlig bestemt meg for å bytte til android telefon igjen, men valget står nå mellom HTC One M7 og Xperia Z1. Hvordan er denne iforhold til HTC'n? Den har jo mye større batteri, noe som er et stort pluss.

Hvordan er Sony sitt "android skall"? Fungerer det bra?

Endret av muummi
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg Android er laaaangt etter iOS og wp på opplevd brukeropplevelse, å hadde wp hatt litt bedre apputvalg så hadde det nok vært mitt mobil os.

Har hatt WP en god stund selv. Jeg syntes ikke det var bedre enn Android på brukeropplevelse. Men det er nok fordi vi bruker telefonene forskjellig, og har forskjellige ønsker.

Jeg liker feks å kunne gå inn i filsystemet og bruke mobilen som en "lommePC light" på en måte. Hvis man ser på mobilen på en annen måte, feks at man bare trenger youtube, facebook, ringing, sms, epost, kalender, og slikt basics, er det jo en helt annen brukeropplevelse enn en bruker som meg ville hatt.

Når det gjelder trådstarters spørsmål kan jeg bare snakke ut fra egen erfaring med Android her, og det er basically at Galaxy S3en til dama er møkk treig, men min S3 for en stund tilbake opplevdes kjapp og grei. Mulig det er overgangen til kitkat kontra hva det enn var før som har gjort dette, det vet jeg ikke.

Men min S4 og min Note 3 er kjappe, håndterer de tingene jeg tvinger dem gjennom uten problemer uten at noe crasher. I blandt kan man se at en app har sluttet fungere, og har blitt avsluttet. Men det er veldig sjelden, og ofte den type apper du neppe er storbruker av fra iphone. Litt mer spesielle apper normalt sett.

Tror ikke du har spesielt å frykte ved å gå over til nexusen. Uten at jeg har prøvd den selv. Er for glad i 3gb ram til å gå ned igjen når det kommer til Android selv :p .

Eneste er lagringsplass. Mener huske nexusen ikke tar minnekort?

Ville i så fall heller vurdert en S4 (de ligger kanskje ikke så langt fra hverandre i pris for tiden?) og heller roote den og kjøre en lett basic google-ROM, da kan du i alle fall ha minnekort.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Android er laaaangt etter iOS og wp på opplevd brukeropplevelse, å hadde wp hatt litt bedre apputvalg så hadde det nok vært mitt mobil os.

Har hatt WP en god stund selv. Jeg syntes ikke det var bedre enn Android på brukeropplevelse. Men det er nok fordi vi bruker telefonene forskjellig, og har forskjellige ønsker.

Jeg liker feks å kunne gå inn i filsystemet og bruke mobilen som en "lommePC light" på en måte. Hvis man ser på mobilen på en annen måte, feks at man bare trenger youtube, facebook, ringing, sms, epost, kalender, og slikt basics, er det jo en helt annen brukeropplevelse enn en bruker som meg ville hatt.

Når det gjelder trådstarters spørsmål kan jeg bare snakke ut fra egen erfaring med Android her, og det er basically at Galaxy S3en til dama er møkk treig, men min S3 for en stund tilbake opplevdes kjapp og grei. Mulig det er overgangen til kitkat kontra hva det enn var før som har gjort dette, det vet jeg ikke.

Men min S4 og min Note 3 er kjappe, håndterer de tingene jeg tvinger dem gjennom uten problemer uten at noe crasher. I blandt kan man se at en app har sluttet fungere, og har blitt avsluttet. Men det er veldig sjelden, og ofte den type apper du neppe er storbruker av fra iphone. Litt mer spesielle apper normalt sett.

Tror ikke du har spesielt å frykte ved å gå over til nexusen. Uten at jeg har prøvd den selv. Er for glad i 3gb ram til å gå ned igjen når det kommer til Android selv :p .

Eneste er lagringsplass. Mener huske nexusen ikke tar minnekort?

Ville i så fall heller vurdert en S4 (de ligger kanskje ikke så langt fra hverandre i pris for tiden?) og heller roote den og kjøre en lett basic google-ROM, da kan du i alle fall ha minnekort.

Samsung er nok utelukket. Liker ikke helt degsgnet de har på telefonene sine ;) Etter å ha gått noen runder med meg selv så har jeg også kommet frem til at Nexusen ikke er den rette siden det ikke er mulig å utvide minnet, det samme med One M7 :)

Derfor kommer nok valget til å falle på Xepria Z1. Utvidbart minne, bedre kamera, og større batteri :) Det eneste er at den ser så forbasket stor i forhold til de andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...