atticus Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hey.. Har et veldig kjedelig problem her som kanskje noen av dere vet svaret på. Til tider så stopper rett og slett web'en opp. For å forklare det litt nøyere. Alle internett sider (www) fungerer ikke. Hverken IE, Opera eller Mozilla vil fungere. IRC, CS, fungerer fint og jeg kan snakke med andre mens ikke noe annet fungerer. Spurte Firstmile for en stund siden, og det skulle ikke være noe trøbbel med linjen. Noen forslag til hva som kan være feil ? [ Akkurat nå som jeg skriver kommer jeg inn her på forumet og får postet, men kommer f.eks ikke inn på Portalen Epost Eller noen andre sider. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hvis dette bare skjer på www. kan du prøve og gå direkte inn på en ip adresse i browseren din , det kan være et DNS problem . Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hvis det går ann da.. Prøv og oppgrader ruterens firm ware. Hadde samme problem (ikke helt det samme) men inget funka. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Prøvde noen tips nå og kom fram til følgende : Jeg kan heller ikke pinge f.eks www.vg.no , men jeg får pinget VG's IP adresse (193.69.165.20) helt fint. Prøver jeg å koble til sider via IP'en så fikk jeg fram logoen i IE og hele siden i Mozilla.. Gikk dog utrolig treigt. Dette skjer "regelmessig", vanligvis en gang hver dag eller mer, noen ganger her det helt problemfritt. Prøver ut litt diverse ting nå EDIT : Av en merkelig grunn fungerer forumet helt perfekt.. Her kan jeg gjøre hva jeg vil ( www.google.com ) Teste noe Lenke til kommentar
zed Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Prøv å formater da, sikkert lenge siden du har gjordt det. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Prøv å formater da, sikkert lenge siden du har gjordt det. Ja... formatere Internettet? Det kunne nok trengs engang i uken ja. Lenke til kommentar
ca2 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Heisann, jeg har også Firstmile [bor på Grünerløkka] og samme problemet. Har foreløpig ikke opplevd det nok ganger til at jeg har orket å ringe support. Her skjer det kansje 1-2 ganger i uken, og er i orden etter en restart av min maskin. De andre seks maskinene som er koblet på samme linja har ikke hatt noen problemer. Forøvrig, når det er snakk om supporten til Firstmile: det er bra greier. Ringte de i dag [ifbm en annen sak], kom igjennom etter et og et halvt ring på telefonen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå