KnutValentino Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) I ca. et halvt år nå, så har jeg ca. 3-4 ganger i uken trent styrke, med det formålet å bygge muskler. For ca. 1 måned siden fikk jeg mine første virkelig synlige muskler (armene). Jeg har fra før problemer med for mye luft i magen, noe som igjen gir meg bollemage. Det som da altså bekymrer meg er om jeg faktisk kommer til å få synlige magemuskler (sixpack) når jeg har en "stor" mage som ikke skyldes fett, men altså luft. Mitt spørsmål er da altså følgende: Vil mine fremtidige større magemuskler være noe synlig? Hvem vil sannsynligvis være "sterkest" og synlige? Magemusklene eller mageluften? Noen andre her som tidligere har vært plaget med mye luft i magen, noe som igjen har gitt bollemage, men som ved hjelp av styrketrening og muskeloppbygging har blitt kvitt denne? Endret 14. juli 2014 av KnutValentino Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Luften er vel uansett under magemusklene? Så den vil vel bare presse ut magemusklene enda mer? Nei, du får nok trene bort litt mer "luft" 5 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Du mener at du har et luftbelte mellom magemusklene og huden som gjør at musklene ikke synes? ^.^ Reality Check - Status: Failed. Endret 14. juli 2014 av Kakeshoma 1 Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Lo godt av denne Altså, luft i magen har jo ingen effekt på musklene... magesekken ligger godt under. I så fall ville de bare få musklene til å bule ut. Og har du så mye luft i magen som du beskriver så må du jo fise hele tiden, og da anbefaler jeg en tur til legen, for da er det noe galt. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Bollemagen er fett. Fortsett å tren, du. Gjerne litt kardio også. Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Bollemagen er fett. Fortsett å tren, du. Gjerne litt kardio også. Det ville vært litt rart, med tanke på at magen kan være like flat som ryggen når jeg står opp om morgenen, mens det 1 time senere kan se ut som om jeg er gravid. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Bollemagen er fett. Fortsett å tren, du. Gjerne litt kardio også. Det ville vært litt rart, med tanke på at magen kan være like flat som ryggen når jeg står opp om morgenen, mens det 1 time senere kan se ut som om jeg er gravid. Da går du til legen og fikser sykdommen din Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Bollemagen er fett. Fortsett å tren, du. Gjerne litt kardio også. Det ville vært litt rart, med tanke på at magen kan være like flat som ryggen når jeg står opp om morgenen, mens det 1 time senere kan se ut som om jeg er gravid. Det du beskriver nå er veldig alvorlig. Dersom du ikke overdriver burde du komme deg til legen så fort som mulig. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Det er da helt normalt.. Altså ikke at man ser ut som man er gravid i 9. måned, men at magen blir noe større.. Endret 14. juli 2014 av Kakeshoma 1 Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Bollemagen er fett. Fortsett å tren, du. Gjerne litt kardio også. Det ville vært litt rart, med tanke på at magen kan være like flat som ryggen når jeg står opp om morgenen, mens det 1 time senere kan se ut som om jeg er gravid. Det du beskriver nå er veldig alvorlig. Dersom du ikke overdriver burde du komme deg til legen så fort som mulig. Jeg overdriver kanskje noe litt. Noe som derimot ikke er en overdrivelse er at magen, når jeg står opp om morgenen kan være sånn nesten helt flat (går ut ca. 1 cm), for så at det kan se ut til at jeg er gravid i 3,4 eller 5 måned 1 til flere timer senere. Lenke til kommentar
belius Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Uansett er ikke magemusklene dine i særlig kontakt med denne luften, de ligger utenpå. Fettprosenten din, som hos alle andre, avgjør om musklene blir markerte eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Det problemet kommer som regel av slappe magemuskler. Du skal se det gir seg hvis du begynner å trene. 2 Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Det problemet kommer som regel av slappe magemuskler. Du skal se det gir seg hvis du begynner å trene. Trene gjør jeg allerede, så da er det nok bare å smøre seg med litt tålmodighet da! Takk for at du ga meg svaret jeg mest håpet på å få!! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Det problemet kommer som regel av slappe magemuskler. Du skal se det gir seg hvis du begynner å trene. Trene gjør jeg allerede, så da er det nok bare å smøre seg med litt tålmodighet da! Takk for at du ga meg svaret jeg mest håpet på å få!! Du må spise riktig også da, det sies at resultatet du ønsker er ca 70%kosthold og 30% trening. Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Det problemet kommer som regel av slappe magemuskler. Du skal se det gir seg hvis du begynner å trene. Trene gjør jeg allerede, så da er det nok bare å smøre seg med litt tålmodighet da! Takk for at du ga meg svaret jeg mest håpet på å få!! Du må spise riktig også da, det sies at resultatet du ønsker er ca 70%kosthold og 30% trening. Kostholdet er nok allerede riktig! For det meste så består kostholdet mitt av hovedsakelig kjøtt (f.eks. sommerkoteletter), egg og bacon, og ellers ca. 20-80 karbohydrater per dag, ca. 80-200g proteiner per dag og prøver å få i meg minst 15-20 gram fiber per dag . Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Det problemet kommer som regel av slappe magemuskler. Du skal se det gir seg hvis du begynner å trene. Trene gjør jeg allerede, så da er det nok bare å smøre seg med litt tålmodighet da! Takk for at du ga meg svaret jeg mest håpet på å få!! Du må spise riktig også da, det sies at resultatet du ønsker er ca 70%kosthold og 30% trening. Kostholdet er nok allerede riktig! For det meste så består kostholdet mitt av hovedsakelig kjøtt (f.eks. sommerkoteletter), egg og bacon, og ellers ca. 20-80 karbohydrater per dag, ca. 80-200g proteiner per dag og prøver å få i meg minst 15-20 gram fiber per dag . Hvor er fisken, de essensielle fettsyrene, grønnsakene og variasjonen? Du trenger mye mer fett og mindre karbohydrater Også må du telle kalorier hvis du vil ha kontroll på endringen din Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Det er ingenting galt med karbohydrater, det kommer an på kilden. Animalsk protein og fett øker blodsukker, blodtrykk, kolesterol og fare for livsstilssykdommer langt mer enn hele plantekilder av karbohydrater. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Naturligvis, men jeg tenker på optimal diett for å maksimere effekten TS ønsker Ikke nødvendigvis å være snill mot kroppen Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Det problemet kommer som regel av slappe magemuskler. Du skal se det gir seg hvis du begynner å trene. Trene gjør jeg allerede, så da er det nok bare å smøre seg med litt tålmodighet da! Takk for at du ga meg svaret jeg mest håpet på å få!! Du må spise riktig også da, det sies at resultatet du ønsker er ca 70%kosthold og 30% trening. Kostholdet er nok allerede riktig! For det meste så består kostholdet mitt av hovedsakelig kjøtt (f.eks. sommerkoteletter), egg og bacon, og ellers ca. 20-80 karbohydrater per dag, ca. 80-200g proteiner per dag og prøver å få i meg minst 15-20 gram fiber per dag . Hvor er fisken, de essensielle fettsyrene, grønnsakene og variasjonen? Du trenger mye mer fett og mindre karbohydrater Også må du telle kalorier hvis du vil ha kontroll på endringen din Vel, det hender noen dager i uken at jeg kanskje spiser en liten boks med makrell i tomat. Grønnsaker spiser jeg ofte inntil koteletter de dagene jeg spiser dette. Dersom jeg skulle inntatt mindre karbohydrater enn det jeg gjør nå, så ville det nesten blitt umulig med et variert og "sunt" kosthold. Også er ikke 80g karbohydrater noe mye når dette er MAKS antall karbohydrater jeg får i meg per dag/døgn. De fleste karbohydratene jeg får i meg er for tiden også såkalte "sakte" karbohydrater/fiber. noe jeg trenger Endret 15. juli 2014 av KnutValentino Lenke til kommentar
belius Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Du må nok belegge deg på et kaloriunderskudd. Prøv på 1500 dagen. Anbefalt for menn er vel 2200.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå