Bruker-33331 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Jeg vil kjøpe 4 containere, for deretter å sveise de sammen. Nei, det skal ikke motstå nukes. Og skal bli begravd. Noen tips? (Det skal bli teh ultimate mancave) Endret 14. juli 2014 av Bundy Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Høres ut som et kult prosjekt, håper du lager en worklogg. uansett, dem selger på finn. http://www.finn.no/finn/torget/resultat?category=0%2F91&category=1%2F91%2F3111&category=2%2F91%2F3111%2F365&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Ser for meg at drenering kan bli en utfordring. Slenge et lass grus eller tre i bunn kan kanskje hjelpe på det? Har ikke noe mer konkret enn det. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) kollega av meg gjorde akkuratt dette i hagen, funket veldig bra! Du må passe på å ikke skjære bort veggene imellom containerne da dette vil fjerne styrken. Isåfall burde du støpe dekke over først, så skjære ut veggene etter betongen er herdet så konstruksjonen holder seg selv oppe. Husk, det er ulovlig å ha containere stasjonært plassert i mer enn 2 måneder eller noe sånt, kan være greit å sjekke regler rundt dette.... Endret 14. juli 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 regner med den regelen er av miljøhensyn, dette er jo under bakken. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 kollega av meg gjorde akkuratt dette i hagen, funket veldig bra! Du må passe på å ikke skjære bort veggene imellom containerne da dette vil fjerne styrken. Isåfall burde du støpe dekke over først, så skjære ut veggene etter betongen er herdet så konstruksjonen holder seg selv oppe. Husk, det er ulovlig å ha containere stasjonært plassert i mer enn 2 måneder eller noe sånt, kan være greit å sjekke regler rundt dette.... Hvilke lov skal man se i for å finne ut dette ? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2010-03-26-489 Er kanskje et sted å starte. Regner med at problemet ligger i at hvis man har de stående lenge er det ikke lenger som midlertidige å regne. Da må man vel søke om byggtillatelse. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 kollega av meg gjorde akkuratt dette i hagen, funket veldig bra! Du må passe på å ikke skjære bort veggene imellom containerne da dette vil fjerne styrken. Isåfall burde du støpe dekke over først, så skjære ut veggene etter betongen er herdet så konstruksjonen holder seg selv oppe. Husk, det er ulovlig å ha containere stasjonært plassert i mer enn 2 måneder eller noe sånt, kan være greit å sjekke regler rundt dette.... Hvis du støper over, så vil det vel bidra mer til belastningen enn konstruksjon. Må nok heller ha noe som støtter opp skøyten inni tenker jeg. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 kollega av meg gjorde akkuratt dette i hagen, funket veldig bra! Du må passe på å ikke skjære bort veggene imellom containerne da dette vil fjerne styrken. Isåfall burde du støpe dekke over først, så skjære ut veggene etter betongen er herdet så konstruksjonen holder seg selv oppe. Husk, det er ulovlig å ha containere stasjonært plassert i mer enn 2 måneder eller noe sånt, kan være greit å sjekke regler rundt dette.... Hvis du støper over, så vil det vel bidra mer til belastningen enn konstruksjon. Må nok heller ha noe som støtter opp skøyten inni tenker jeg. Betong kan bære sin egen vekt over ganske store spenn, spesielt hvis den er armert. Så så lenge du passer på at den har god støtte ned langs sidene (støpe inn på sidene også), så vil den kunne bære seg selv godt. Men det kommer jo an på hvor store containere du skal ha selvfølgelig. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Om man først skal støpe betongvegger og tak kan men vel i samme slengen støpe gulvet, og gi beng i containere 2 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Hvis de står i "firkant", går det ikke bra å bare skjære vekk veggene men beholde litt i midten? Altså hvert av det ene hjørnet i alle... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Du bør i aller høyeste grad forsterke containernes tak da de ikke er bygd for å ha noe last på taket sitt utenfor bærehjørnene. Planlegger du å fjerne veggene på de slik at alle 4 blir ett rom med en søyle i midten, eller hva tenker du her? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Du bør i aller høyeste grad forsterke containernes tak da de ikke er bygd for å ha noe last på taket sitt utenfor bærehjørnene. Planlegger du å fjerne veggene på de slik at alle 4 blir ett rom med en søyle i midten, eller hva tenker du her? Tenker på å begrave 3-4 containere, legge inn strøm og internett. Dette blir på privat eiendom. Midlertidig-loven bekymrer meg. Jo, jeg kan grave alle ned, uten at noen merker det, jeg bor i skogen. Vi har mange komlokk her hvor jeg bor, som du kan putte kamera i, og bruke som inngang. Bunkerene skal være min 5m inni marka. Men så lurer jeg på om jeg bare skal bruke beting og forsterke betongen.. Det hadde også vært litt kult hvis jeg kunne brukt NFC for å åpne kumlokket og klatre ned. (Også vifter som blåser inn lyd, og en annen som pumper ut luft. Endret 14. juli 2014 av Bundy Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Nei, nei, men jeg tenkte på for din egen del, containere er ikke solide når de brukes utenfor sitt bruksområde og du bør absolutt forsterke tak for å sørge for at det ikke gir etter eller begynner å bule som vil føre til at strukturen blir deformert som igjen kan ødelegge hvordan du har satt de sammen. Lurer fremdeles på om du planlegger å fjerne veggene? Endret 14. juli 2014 av Rudde Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Etter innleggene her, så tror jeg at jeg går for betong med armeringsjern, det er mindre mistenksomt enn å kommed med 4 containere. Kan bare skylle på ny septiktank... Har gravemaskiner, og folk som jeg stoler på som kan fikse ordentlig betong. ' Ledninger til strøm (5 kurser), samt fiber inn. (Jeg kjenner folk med fiberlappen og elektrikkere, så det blir gjort lovlig. Og nei, det skal ikke brukes som nuclear shelter Endret 14. juli 2014 av Bundy Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Ny container 40 ft HQ - 34900 + mva Tror jeg støper noe selv med armeringsjern Får rabatt hvis jeg kjøper 4. (Da blir det bare hull i mellom den, slik at jeg kan gå igjennom. SLik at jeg får en container i hodet. Endret 14. juli 2014 av Bundy Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Hva skal dette bli? Man-cave? Har du tenkt på brann, nødutganger, om du bygger dette på et berg burde du kanskje sjekke etter radon stråling også? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Haha, du skal dyrke cannabis du! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Haha, du skal dyrke cannabis du! Hva skal han med fiber i en grow operasjon? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Hva skal han med fiber i en grow operasjon? Underholdning... planter vokser ikke på 5 min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå