AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Har idag innsett at dette ikke kan fortsette. Har tapt ca 10000kr på under 3 uker. Har ingenting igjen. Jeg er så avhengig av å tippe. Det er det som liksom er "rusen" min. Har vunnet stort før, men har da altså tapt så mye på så kort tid at det er på tide å gi seg. Problemet mitt er at det er så utrolig vanskelig å gi seg,Noen med erfaringer? Hadde satt stor pris om dere kunne posta. Anonymous poster hash: 7a530...181 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Ja, det er veldig vanskelig å slutte. Selv om en vet at en mest sannsynlig vil tape, så overskygger liksom muligheten for gevinst rasjonell tenkning. Det er også håpløst (min erfaring) og sette noen maksgrense for innsatsbeløpet. En må fortsette fordi en nesten vant. Jeg tror en kan forøke å bytte ut spillingen med noe annet. Jeg byttet ut med studier (først 2. verdenskrig og nå logikk) og trangen til å spille er borte. Aner ikke om dette fungerer for andre, men det fungerer for meg. Dersom en finner noe en kan bli glødende opptatt av og bruke tid på dette, så kan trangen til å spille forsvinne. Tankene går ikke like lett mot spilling når hodet er fylt av andre tanker. Du kan jo også vurdere å sette dine penger under administrasjon av noen du stoler på. Dine regninger blir betalt og du får litt å kjøpe nudler for, resten spares. Kan sikkert være en ide mens en sliter med abstinenser den første tiden. Ta et skippertak og kom deg ut av den onde sirkelen! Du må ut en gang uansett, så å begynne i dag er bedre enn å begynne i morgen. Ønsker deg alt godt og lykke til med å finne en løsning som fungerer for deg! Lenke til kommentar
akelm Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Har idag innsett at dette ikke kan fortsette. Har tapt ca 10000kr på under 3 uker. Har ingenting igjen. Jeg er så avhengig av å tippe. Det er det som liksom er "rusen" min. Har vunnet stort før, men har da altså tapt så mye på så kort tid at det er på tide å gi seg. Problemet mitt er at det er så utrolig vanskelig å gi seg, Noen med erfaringer? Hadde satt stor pris om dere kunne posta. Anonymous poster hash: 7a530...181 En god ide å komme se ut av spillavhengighet er å skape en visjon og sette et mål, og dermed bruke mest av tiden på å oppnå det målet, i tillegg til at man skal være sterk og prøve å huske at man har sluttet med spilling, man må da minne seg selv om dette, og vite at det er så mye man kan bruke tiden sin på utenom spill. Lykke til Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Har idag innsett at dette ikke kan fortsette. Har tapt ca 10000kr på under 3 uker. Har ingenting igjen. Jeg er så avhengig av å tippe. Det er det som liksom er "rusen" min. Har vunnet stort før, men har da altså tapt så mye på så kort tid at det er på tide å gi seg. Problemet mitt er at det er så utrolig vanskelig å gi seg, Noen med erfaringer? Hadde satt stor pris om dere kunne posta. Anonymous poster hash: 7a530...181 En god ide å komme se ut av spillavhengighet er å skape en visjon og sette et mål, og dermed bruke mest av tiden på å oppnå det målet, i tillegg til at man skal være sterk og prøve å huske at man har sluttet med spilling, man må da minne seg selv om dette, og vite at det er så mye man kan bruke tiden sin på utenom spill. Lykke til Målet mitt ble knust i tusen fillebiter da jeg ikke kom inn på studiene + at jeg ikke får komme inn i forsvaret. Jeg har også ikke råd til å ta opp de nødvendige fagene lenger. Det er derfor jeg sliter. Jeg har ingen penger igjen, Alt er spilt bort. De siste dagene har jeg bare holdt meg inne å gravd min egen grav. Har ikke energi til noe. Anonymous poster hash: 7a530...181 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Har idag innsett at dette ikke kan fortsette. Har tapt ca 10000kr på under 3 uker. Har ingenting igjen. Jeg er så avhengig av å tippe. Det er det som liksom er "rusen" min. Har vunnet stort før, men har da altså tapt så mye på så kort tid at det er på tide å gi seg. Problemet mitt er at det er så utrolig vanskelig å gi seg, Noen med erfaringer? Hadde satt stor pris om dere kunne posta. Anonymous poster hash: 7a530...181 En god ide å komme se ut av spillavhengighet er å skape en visjon og sette et mål, og dermed bruke mest av tiden på å oppnå det målet, i tillegg til at man skal være sterk og prøve å huske at man har sluttet med spilling, man må da minne seg selv om dette, og vite at det er så mye man kan bruke tiden sin på utenom spill. Lykke til Målet mitt ble knust i tusen fillebiter da jeg ikke kom inn på studiene + at jeg ikke får komme inn i forsvaret. Jeg har også ikke råd til å ta opp de nødvendige fagene lenger. Det er derfor jeg sliter. Jeg har ingen penger igjen, Alt er spilt bort. De siste dagene har jeg bare holdt meg inne å gravd min egen grav. Har ikke energi til noe. Anonymous poster hash: 7a530...181 Det blir garantert ikke noe bedre av å sitte inne, så kom deg ut av døra. Besøk venner, besøk familie, gjenoppta en gammel hobby, finn en ny hobby, gå deg en tur, jogg deg en tur, gå på treningsstudio, hva som helst. Bare kom deg ut. Da vil du føle deg flink etterpå og kan starte en ny god sirkel. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Jeg har vært spilleavhengig i 5 år så har en del erfaring på feltet. Spilt vekk rundt 1 million på disse årene, hver lønning har gått rett ut vinduet. Som det sies over her så forsvinner all rasjonell tenkning bare ved tanken på at man "vet" man kan vinne tilbake forrige tap. Du har kun spilt vekk 10.000 kr. Det er faktisk ikke en dritt sammenlignet med spilleavhengige rundt om i landet. Det første du gjør er å stenge deg selv ute fra bettingsidene du er registert på. Deretter GLEMMER du at du har tapt disse 10.000 kr. Disse pengene er borte og du skal bestemme deg for at du ikke engang skal prøve å vinne de tilbake. Glem dem! Finn deg en hobby. Hvis du ikke finner deg en hobby selv, begynn å tren, gå fjellturer. Hold hodet ditt i opptatt hele tiden med noe. Hvis du finner deg selv uten en hobby vil du automatisk gå tilbake til spillingen. Hvis du verken har studier eller jobb og ikke kommer inn i forsvaret, så er NAV neste stopp. De pengene du får fra NAV bruker du til å betale husleie, regninger og mat. Ikke engang TENK tanken på å bruke overskuddet til å spille for. Med engang du setter inn neste sum på bettingsiden, så er de tapt. Du vil kanskje vinne èn gang, men det er et evig tapsprosjekt. Stol på meg og les hva jeg skriver. Spilleavhengighet er et helvette jeg ikke unner min verste fiende. Man begynner å lyve, bedrar og bortforklarer seg til familie og venner. Når du er gått tom for penger å spille for, vil du etterhvert i desperasjon gjøre kriminelle handlinger for å få mer penger å spille for. Når du først er havnet inn i gamet kommer man seg IKKE ut av det alene. Man er nødt å være åpen om at man har et problem. Fortell familien din og nærmeste venner at du har et spilleproblem som du vil ut av. Deretter går du til din fastlege og spør om henvendelse til en psykolog som spesialiserer seg på spilleavhengiget. Hvis du tenker at du ikke orker å gjøre alt dette, så kan jeg fortelle deg fremtiden din her og nå; Du er blakk, er gjeldsslave, ingen jobb og du er deprimert om ett par år. Når du har spilt vekk så mye og panikken begynner å ta deg vil du vurdere selvmord. Er du tøff nok greier du det. Dette er ikke et råd du kan velge å følge eller ikke, men en beskjed fra meg til deg som du skal utføre ellers vil du ødelegge livet ditt de neste årene. Du har spilt vekk 10.000 kr og det betyr at du allerede er i startfasen på en alvorlig spilleavhengighet. Jeg vet hva jeg snakker om og jeg har vært innom alt innen spilling, følelser, jobbsituasjoner og har vært på bunn i samfunnet. Anonymous poster hash: 93796...5ab 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå