Gå til innhold

Hva er normal AMD og intel temperatur på cpu'en?

Mekkeren

Anbefalte innlegg

har en AMD duron 1.2ghz cpu nå denne pleier og holde noe rundt 45-50'C. hva må cpu ikke overstige?. og hva er den minste tempen som den tåler? noen som vet noe av dette?

skal kjøpe meg en xp 3ghz etter jul. hvor høy temp vil denne ha med en kjøler opp til xp3400 sånn ca? har hørt at en cpu ikke burde overtige 50'C? er dette sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En AMD CPU idag (vet ikke helt med intel sine) klarer helt fint 50 grader, dog jeg hadde begynt og tenke på en ny kjøler dersom den gikk mye lengre. Mulig at den får halvert levetiden fra 50 til 25 år men hvem er det som har en CPU (PC for den saks skyld) i 25 år idag alikevel?

Temp for at CPU'en tar kvelden ligger vel run 90-100 eller noe på AMD sine tror jeg

Forøvrig så er dette her sikkert spurt om mangen ganger før.

Lenke til kommentar
har en AMD duron 1.2ghz cpu nå denne pleier og holde noe rundt 45-50'C. hva må cpu ikke overstige?. og hva er den minste tempen som den tåler? noen som vet noe av dette?

skal kjøpe meg en xp 3ghz etter jul. hvor høy temp vil denne ha med en kjøler opp til xp3400 sånn ca? har hørt at en cpu ikke burde overtige 50'C? er dette sant?

Er ikke noe farlig at tempen overstiger 50 grader, men kommer den noe mye over 60 er det litt i meste laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...