Gå til innhold

[Løst] Bytte ut Samsung Galaxy S3 med hva?

J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer nå å bytte ut min S3, den er vel 1,5-2 år gammel nå, sånn ca.

Men hva er det beste kjøpet om dagen?

Har jo selvfølgelig titta på S5, men jeg gir ikke 5000kr for en mobil idag, hadde det vært for noen år siden, kunne jeg funnet på å gjort det, men ikke nå ;)

Vil noe noe som er raskere, gjerne bedre batteri, og kamera.

MÅ ha Android :)

Og gjerne være vanntett, så man har en liten ekstra sikkerhet.

Bør også tåle litt, men kommer uansett til å bruke silikon/plast deksel, og helt sikkert skjermbeskytter av glass (liker ikke dem av plast lengre).

Har vurdert Xperia Z1 compact, men ser at vanlig Z1 er noen hundrelapper billigere.

Hvem av disse er egentlig best?? Vet at compact er nyere, og har litt mindre skjerm og batteri, men har ikke studert dem så mye mer enn det.

En jeg jobber sammen med, er veldig fornøyd med sin Z1 compact, og den holder fint hele arbeidsdagen + evt overtid, med avspilling fra spotify via BT høytaler.

Og han har gjerne på mobil data samtidig, men tror all musikken han spiller av, er offline på spotify.

Men igjen, jeg har blitt vant til samsung, og er litt skeptisk til å bytte :p
Men skal sies at jeg kjører et par programmer som gjør at den ikke helt ser ut som en samsung, så sånt sett burde jeg klare overgangen :p

Men hva mener dere er det beste kjøpet i ca samme prisklasse som Z1/Z1 Compact? :)

Brukes hovedsaklig til facebook, nyheter/surfing, snapchat, GPS, ta bilder osv.
Spilling er litt av og på, men dette klarer jo de fleste bra, uansett ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, har tenkt litt på den også.

Men det blir liksom ikke helt det samme som med sony sine, da samsung har en tendens til å kutte ned litt på ytelse, funksjoner osv.. når dem lager en active eller mini modell.

+ samboeren har en S4 liggende med knust skjerm..

Hu har også lyst på ny telefon, og jeg vurderte å kjøpe 2 samtidig, men ikke noe av det jeg fant var bra nok for hu (ville ikke ha noe som var dårligere enn S4, enda hu bruker en S2 nå :p ), så får se om jeg ikke skaffer en S4 skjerm og håper på at det er eneste problemet med den, blir isåfall billigste løsningen for min del :)

Lenke til kommentar

Har du vurdert OnePlus One? Du får ikke en bedre telefon for pengene, gitt at du klarer å få tak i en invite da. Er jo drømmetelefonen for en hver AOSP/CM-fan :)

Ellers kan jeg absolutt anbefale både Z1 og Z1 Compact. Med Sony's oppgraderte innsats med å bidra til Open Source bør det bli et fint utviklermiljø rundt disse telefonene.

Dog er det klart at det vanskelig å overgå OnePlus One for bang for the bucks.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Er bare å oppgradere. En s5 blir det da :)

Joa, men var den prisen da ;)

Fikk slått på S4'en, så den høres ut til å starte, men skjermen er helt sort.

Hører den starter, og den vibrerer når jeg rører skjermen :)

Så da tok jeg sjansen på å kjøpe en ny skjerm, kom på ca 1500kr.

Ellers heller det mest mot Z1 Compact for min del :)

OnePlusOne kjenner jeg ikke til, men siden dere sier den er vanskelig å få fatt i, så er den nok utelokka :p

Lenke til kommentar

Er bare å oppgradere. En s5 blir det da :)

Joa, men var den prisen da ;)

Fikk slått på S4'en, så den høres ut til å starte, men skjermen er helt sort.

Hører den starter, og den vibrerer når jeg rører skjermen :)

Så da tok jeg sjansen på å kjøpe en ny skjerm, kom på ca 1500kr.

Ellers heller det mest mot Z1 Compact for min del :)

OnePlusOne kjenner jeg ikke til, men siden dere sier den er vanskelig å få fatt i, så er den nok utelokka :p

OnePlus One er litt vanskelig å få tak i, men med litt innsats lar det seg sikkert gjøre, og du skal lete lenge etter en bedre telefon, og det til 1/3 av prisen til konkurrentene ;)

Lenke til kommentar

Ca prisområde? Skulle jeg kjøpt i dag, til ca 3000, ville det blitt enten LG G2 eller Nexus 5.

Er ute etter noe som er vanntett ;)

Og nexus 5 er vel gammel nå? Hadde nexus 7 nettbrettet før. Og mener at nexus 5 var i salg allerede da.

Pris.. Tja.. 3-3500kr ca.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nexus 5 er nyeste Nexus-mobil, den kom i november i fjor. Både den og LG G2 er ikke helt på nivå med dagens toppmodeller, men du får ingen toppmodell til prisen du nevner. Vanntette til denne prisen er det vel bare Z1 og Z1C som finnes?

Lenke til kommentar

Nexus 5 har det råeste av prosessorkraft som finnes, den er superrask. Den har ikke like lang batterilevetid som de dyreste toppmodellene, og kan ikke utvides med minnekort. Men bortsett fra de to tingene er det en uslåelig mobil. Og til langt under 3000 kroner er den et kupp. Er kjempefornøyd med min.

Lenke til kommentar

Nexus 5 er nyeste Nexus-mobil, den kom i november i fjor. Både den og LG G2 er ikke helt på nivå med dagens toppmodeller, men du får ingen toppmodell til prisen du nevner. Vanntette til denne prisen er det vel bare Z1 og Z1C som finnes?

OnePlus One er vel både kraftigere og billigere enn Nexus 5.

Men hvis det er en vanntett telefon han er ute etter er jo Z1 og Z1 compact flotte telefoner med herlig batterilevetid, dog litt kjip stock firmware. Z1 er like kraftig som Z1 compact så gå for den skjermstørrelsen du foretrekker.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Syns skjermen på S3 er ok, men IPS skjerm hørtes bedre ut :p hehe..

Compact har jo mindre skjerm og mindre oppløsning, men så har den IPS ;)
Så jeg gikk for den :)

+ kjenner som sagt en som har denne, og han var rimelig fornøyd :)

Kjøpte med et beskyttelses deksel, samt et par skjermbeskyttere også.

Og glass skjermbeskyttelser, men dem var fra ebay, så dem får jeg vel ei lita stund etter mobilen :p Derfor jeg også kjøpte med dem av plast, så jeg har noe frem til dem av glass kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...