Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internett.

Anbefalte innlegg

Jeg har delt internett mellom 2 maskiner.

Begge maskinene får internetten gjennom en hub.

Problemet har oppstått nå etter att begge maskinene er blitt oppgradert.

Det som nå skjer er at så fort vi setter i tp kabelen til den ene maskinen så får denna (den maskinen jeg skriver med nå) en internett som ikke ligner møkka:(

Det lagger i alle spill (som cs osv) når jeg spiller over internett, det tar langt tid før jeg får åpnet sider når jeg surfer osv..

Det virker som om den andre maskinen sluker all båndbredde, og denna får bare "left-over's" :lol:

Hvis vi drar ut tp til den andre maskinen igjen, så fungerer internetten helt fint her!

Er det noen som har noen peiling på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win98(+SE): Start > Run > WINIPCFG [enter] (velg nettverkskortet)

Win2k/XP: Start > Run > CMD [enter] > IPCONFIG [enter]

For å endre lokal IP-adresse i Win2k/XP, gå inn på Settings > Network Connections > Høyreklikk på "Local Area Connection" (eller hva du har valgt å kalle oppkoblingen), velg Options > Markér "Internet Protocol TCP/IP" > Klikk "Properties" > Endre "Use the following IP-adress" til ønsket adresse" ("gateway" skal settes til samme IP-range med .1 på slutten, med mindre du har blitt opplyst om noe annet).

Om begge maskinene er satt opp til "Obtain IP-adress automatically" og dere fortsatt har samme IP har dere ingen DHCP-server kjørende på noen av maskinene eller noe annet sted på nettverket, og sett derfor opp egne lokale IP-adresser. Offisielle IP-ranges for lokale nettverk er 192.168.0.x, 192.168.1.x og 10.0.0.x (x = hva som helst untatt 1, som ofte vil være opptatt av routeren i nettverket - hvis dere har en router, sjekk IP-adressen til denne og legg dere på samme subnett. Nettmaske ("netmask") er i de fleste tilfeller 255.255.255.0 eller 255.255.255.255).

PS! Den siste paragrafen gjelder kun om du har lokale IP-adresser (Telenor/NextGenTel/stort sett alle) - om du har f.eks. Chello/UPC og har flere offisielle/public IP-adresser må du sette opp begge maskinene til å bruke DHCP. At abonnementet har blitt konvertert fra å støtte flere IP-adresser til kun å dele ut én kan også være grunnen til at nettet feiler på den ene maskinen.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Kan ikke dy meg: morsom topic  :D  

Pleier å ha problemer med damer, men har aldri hatt problemer med internett  :woot:

:lol::lol:

Anyway: Jeg fant problemet da, men jeg har aldri sett noe liknende før: Det var en .exe fil på den andre maskinen som het DLLHOST.EXE som faktisk konstant brukte båndbredde :woot:

Det jeg da gjorde var å avslutte denne prosessen og vips så funka internetten fint :yes:

Noen som har noen peilig på hva DET var for noe :shrug: virus kanskje?

Lenke til kommentar

Du bør være litt forsiktig med å slette dllhost.exe, det er så vidt jeg kan forstå en systemfil i windows som er en del av IIS.

Jeg har den samme fila og opplastingshastigheten på min pc suger, men i følge symantecs removal tool for welchia (som noen av de søkene lenger opp i postene her sier det er) har jeg ikke den ormen.

:shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...