Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] HJELP! Får ikke på bremsetrommel

Anbefalte innlegg

God søndagskveld folkens! :)

Har byttet bremser bak idag. Brukte først en evighet på å få av tromlene og nå etter at jeg har byttet innmaten får jeg dem ikke på igjen. Har slakket bremsebandene maksimalt, men dem vil allikevel ikke på.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke bidra med mye her men som du allerede har funnet ut så kan bremsetromler være noen skikkelige drittsekker å få på plass igjen.

Ja, det var ikke noe særlig... :hm:

Håper dette ordner seg selv om det ikke ser så lyst ut atm. Skal iallefall ikke tilby meg å bytte trommelbremser for noen i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan begynne med å spørre hvor i verden du holder til ? :p

Vet du om det har blitt strammet på waieren inni kuppeen ? Er somregel mulig å stramme både foran og bak...

Kristiansand.

Det aner jeg ikke. Hvor er det denne pleier å være?

Lenke til kommentar

I aller høyeste grad, ja.

Hvis bremseskoene er nye og tromlene er gamle, så vil det være en slitenkant/rustkant på tromlene. Puss denne ned så mye som mulig og se om det nærmer seg ett håp om å få den på.

Hvis ikke, så er neste steg å slakke håndbrekk-wireren. Er wireren slakk eller stram?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Hvis du trenger å låne vinkelsliper til å ta rustkanten, så er det bare å si ifra ;)

Takk for tilbudet, men jeg har allerede funnet ut at vinkelsliper er et must på gamle biler, så det er allerede innkjøpt. :)

Fikk pusset vekk litt av kanten og klarte å få til den ene siden bra. Den andre siden derimot var ikke så enkel, men jeg fikk den ganske langt inn, så jeg bestemte meg bare for å slå den siste centimeteren inn. Som resulterte i at jeg nesten ikke klarer å rulle rundt hjulet med hånda.

Men det er ikke det største problemet, Tenkte jeg skulle prøve meg frem og tilbake i tunet for å se om den ande ble litt løsere, men jeg har ikke noe effekt i bremsepedalen. Pumper og pumper men pedalen går bare til bunn og jeg hører bilen sliter hver gang jeg trykker foten ned til bunn. Hva har jeg nå gjort?! :omg:

Lenke til kommentar

Det er jo bare en støvhette, men ser ut som det har lekt bremsevæske der...

Aha. Altså når hullet pekte nedover så lakk det bremsevæske når jeg pumpet på pedalen, så jeg snudde den og kan ikke se noe lekkasje etter det.

Men hvorfor får jeg ikke noe trykk da? Skal jo ikke trenge noe lufting etter det jeg har gjort idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...