Haldiz Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hei jeg har et litt pinligt spørsmål til den/dere som svarer. å jeg vet ikke hvilken temp som e normalt for den kan dere svare på det sånn ca ? Jeg har ikke overklokka den å jeg har ikke brukt kjølepasta:) Takk på forhånd Lenke til kommentar
Haldiz Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 cpu tempraturen Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 kommer ann på prosessor type, intel er utvikler ofte mindre varme enn amd, amd ligger vel på rundt 40-50 gjennomsnitt, intel 30-45 eller noe slikt? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg antar at du mener på en prosessor? Da er det viktig for oss som skal prøve å hjelpe deg å vite hvilken prosessor du bruker. PS! Du skal alltid bruke kjølepasta! Alltid! Med mindre dette kom ferdig påklistret på kjøleren i form av pasta eller pad... - Judaz - Lenke til kommentar
Haldiz Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 ok Jeg har en AMD Duron 850 å jeg tok den ut for å ta vekk alt støvet i hele dataen for jeg kunne ikke se cpuen en gang så mye støv å pastaen va så klart helt ubrukelig så jeg prøver nå uten kjølepasta å den virker jo å alt i biosen ser ok ut uten at jeg ikke vet hvilken cputemp som e vanlig. Hva gjør egentlig kjølepastaen? Lenke til kommentar
eirik_stene Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 bør man rense cpuen og legge på ny goop med jevne mellomrom? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 bør man rense cpuen og legge på ny goop med jevne mellomrom? ca hvert år vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Kjølepastaen er der for å gi termis kkontakt mellom CPU og kjøleren. Hvis den mangler blir varmeledningsevnen mye dårligere og man risikerer at CPU'en blir alt for varm. Varmeutvilkingen er spesifisert til 33-37 Watt for en Duron 850 (kilde). Temperaturen bør ligge på godt under 60'C. Normal temperatur med en normal vifte er 40-50'C. Ved 60'C eller mer begynner det å bli fare for at levetiden blir begrenset. (CPU'en forringes over tid ved høy temperatur) kommer ann på prosessor type, intel er utvikler ofte mindre varme enn amd, amd ligger vel på rundt 40-50 gjennomsnitt, intel 30-45 eller noe slikt? Intel's Pentium4 serie utvilker som regel mer varme enn AMD's Athlon XP serie. Pentium4 ligger normalt på 66-103W mens AthlonXP ligger normalt på 49-77W. Altså langt over de tallene du gir. (kanskje det var Pentium III eller Durun du mente?) Kilder: Pentium 4 og Athlon XP Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 er ingen fare om en AMD går over 60 grader. Kjølepastaen får vel denne kjærnen til å ikke bli like fort opphetet vil jeg tro. Er ingen ekspert på dette område, så hvis noen andre svarer noe annet kan det godt hende det er riktig. Lenke til kommentar
Haldiz Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Takk for hjelpen Sjekka nettopp cpuen å den e stabil på 39-40grader Så da ska den vere mer eller mindre perfeckt TAKK Lenke til kommentar
runejors Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Vet ikke om dette er helt riktig. Har selv em AMD 2100+, den ligger på 60 grader og den er ustabil så det holder. Finner ikke noe svar på hva jeg kan gjøre HK er ASUS A7V8X. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Intel's Pentium4 serie utvilker som regel mer varme enn AMD's Athlon XP serie. Pentium4 ligger normalt på 66-103W mens AthlonXP ligger normalt på 49-77W. Altså langt over de tallene du gir. (kanskje det var Pentium III eller Durun du mente?) Kilder: Pentium 4 og Athlon XP I følge de linkene der så var ikke det typisk varme utvikling, men MAX varme utvikling.. typisk varmeutvikling ligger litt under det du skrev.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå