Gå til innhold

CPU Temp

Haldiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du mener på en prosessor? Da er det viktig for oss som skal prøve å hjelpe deg å vite hvilken prosessor du bruker.

PS! Du skal alltid bruke kjølepasta! Alltid! Med mindre dette kom ferdig påklistret på kjøleren i form av pasta eller pad...

- Judaz -

Lenke til kommentar

ok Jeg har en AMD Duron 850 å jeg tok den ut for å ta vekk alt støvet i hele dataen for jeg kunne ikke se cpuen en gang så mye støv å pastaen va så klart helt ubrukelig så jeg prøver nå uten kjølepasta å den virker jo å alt i biosen ser ok ut uten at jeg ikke vet hvilken cputemp som e vanlig.

Hva gjør egentlig kjølepastaen?

Lenke til kommentar

Kjølepastaen er der for å gi termis kkontakt mellom CPU og kjøleren. Hvis den mangler blir varmeledningsevnen mye dårligere og man risikerer at CPU'en blir alt for varm.

Varmeutvilkingen er spesifisert til 33-37 Watt for en Duron 850 (kilde). Temperaturen bør ligge på godt under 60'C. Normal temperatur med en normal vifte er 40-50'C. Ved 60'C eller mer begynner det å bli fare for at levetiden blir begrenset. (CPU'en forringes over tid ved høy temperatur)

kommer ann på prosessor type, intel er utvikler ofte mindre varme enn amd, amd ligger vel på rundt 40-50 gjennomsnitt, intel 30-45 eller noe slikt?

Intel's Pentium4 serie utvilker som regel mer varme enn AMD's Athlon XP serie. Pentium4 ligger normalt på 66-103W mens AthlonXP ligger normalt på 49-77W. Altså langt over de tallene du gir. (kanskje det var Pentium III eller Durun du mente?) Kilder: Pentium 4 og Athlon XP

Lenke til kommentar

Intel's Pentium4 serie utvilker som regel mer varme enn AMD's Athlon XP serie. Pentium4 ligger normalt på 66-103W mens AthlonXP ligger normalt på 49-77W. Altså langt over de tallene du gir. (kanskje det var Pentium III eller Durun du mente?) Kilder: Pentium 4 og Athlon XP

I følge de linkene der så var ikke det typisk varme utvikling, men MAX varme utvikling.. typisk varmeutvikling ligger litt under det du skrev..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...