DenViseFisken Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Heisann! Jeg lurer på hva som er forskjellen på Disp. på konto og bokført saldo? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 På min konto er disponibelt beløp den delen som alltid er oppdatert etter hvor mye jeg har. Lenke til kommentar
DenViseFisken Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 På min konto er disponibelt beløp den delen som alltid er oppdatert etter hvor mye jeg har. Okei, takk for svar. Men når jeg sjekker hvor mye jeg har brukt av kortet mitt de siste dagane, mangler det noen transaksjoner. F.eks det står at disponibelt beløp er 69,90 menst bokført saldo er 942 kr? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Det er pga de siste transaksjonene ikke er trukket fra saldo enda. Så alltid se på disp. 1 Lenke til kommentar
Diversez Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Det ligger jo i ordene. Bokført saldo er det du har bokført, altså summen penger du har på konto. Disponibelt, er pengene du har igjen å disponere/bruke. Altså skal du forholde deg til disponibelt konto. Fordi som folk nevner ovenfor her, så kan det være trekk som er lagt inn på kontoen din. Så på mange måter kan man si at disponibel konto er pengene du har igjen, mens bokført konto er pengene du hadde for et øyeblikk siden Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Har du kreditt på kontoen så vil det og påverke disponibelt på konto. Med 5000,- tilgjengeleg på kreditt, og du har 1000,- på konto, så kan det stå 6000,- på disponibelt beløp. Du har 1000,- kroner som er dine, men sidan banken kan gje deg kreditt, så har du tilgjengeleg 6000,-. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Alle transaksjoner der banken har nok informasjon til å verifisere at transaksjonen faktisk er gjennomført er "bokført", det vil si at disse transaksjonene inngår i bokført saldo. Noen transaksjoner er ikke bokført, for eksempel transaksjoner der trekket er veldig ferskt - eller der trekket bare er en reservasjon. Disse transaksjonene inngår i disponibel saldo, men ikke i bokført. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Er det egentlig noen grunn til dette lenger? Med tanke på at de har TEMMELIG gode datamaskiner, burde de vel klare å bruke mindre enn tre dager på å godkjenne et visakjøp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå