Sampson Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Hei og hopp! Har gått lei dårlig lyd i bilen, så tenker å oppgradere litt. Nå har jeg ikke mye peiling på bil, men har dradd kabler før til sub/forsterker i bagasjerom etc. Her er det jeg har funnet ut jeg har å jobbe med: Høyttalerne i fremdøren ble byttet i 2012, så de er ikke så viktig. Hovedfokus blir å finne noen subs/høyttalere som passer i hattehyllen på ~16cm Og muligens noen "tweeters" (?) på 9cm til dashbordet. Er helt grønn, men har lyst å sette et budsjett på 2-3k ? edit: vet ikke helt hva som skjedde med tittel, men hvis en moderator ser det, kunne du rettet? Endret 13. juli 2014 av Sampson Lenke til kommentar
Mato Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 hei jeg ville droppet høytalere i hattehylla , du sitter ikke bak i bilen . ellers så er vell et frontsett frame det du beskriver , men det og utvide existerenede høytalere med tweeters kan fort bli noe rotete uten en sikkligdelefilter , da er det letter og kjøpe et ferdig sett . jeg antar du har en brukende headunit med litt kraft . dette er sikkert en god start http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-M-line-130-komponentsett/AS4512 http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-DDLE-M10-10''-subwoofer-i-kasse/DD0215 http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-M-line-1002-2-kanals-forsterker/AS1030 det er noe over budsjettet ditt og er ikke inkluder kabler , og du bør og ha et godt batteri som tåler litt extra belasting ., jeg har ikke testet noe av disse selv så litt egen research er og anbefale . Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2014 Skal ikke ha noen rånekasse, det har jeg allerede prøvd ut tidligere Har også ikke tenkt å bruke mer enn budsjett da lyd ikke er så viktig. Men er subwoofere i hattehylle noe som fungerer? I Settet, jeg har høyttalerhull i dashbordet, dekt til med netting, disse kulene synes jeg ser litt rar ut til det? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 de er til montering i Stolpen eller løst på dashbordet , vist du vet størrelsen som passer i dashbordet kan du sikkert finne et 3 veis system og montere , da får du bass i døre , midrange i dash og tweet i stolpen ved hodehøyde sub i hattehylla er litt njaaa , du må fortsatt ha en kasse under og da må du bygge noe som holder dette oppe osvosv , straks mere komplisert med lar seg gjøre Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 de er til montering i Stolpen eller løst på dashbordet , vist du vet størrelsen som passer i dashbordet kan du sikkert finne et 3 veis system og montere , da får du bass i døre , midrange i dash og tweet i stolpen ved hodehøyde sub i hattehylla er litt njaaa , du må fortsatt ha en kasse under og da må du bygge noe som holder dette oppe osvosv , straks mere komplisert med lar seg gjøre i see, takk for svar. Tror ikke jeg vil ha noe løst på dash eller noe slikt, skal ta noen bilder! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 hvis du er en kløpper med fibeglas støping ( eller finner ferdilagde ) kan du lage en overgang fra 5 1/4" til 6 1/2" og montere noe som dette http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15609&katid=649&id= settet som dette trenger nok mere power enn en headunint kan levere Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 hehe ja nei, eneste jeg vil er å fylle høyttalerhullene jeg allerede har i bilen, som vist på bildet. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 alternativt blir jo en 3 1/2" full tone in dach , da er det greit og ha samme merke som i dørene så lydsignaturen blir lik de du har fra før . når det gjelder 6x9 så er det bare og stikke en plass og høre på de , kjøpe de du har råd til / høres best ut så kan du drive dør/dash fra headuninten og en forsterker på de bak 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Noen som har flere tips til hva jeg burde kjøpe? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Ikke noe i hatthylla ihvertfal... Spes ikke hvis du skal ha sub baki, for da vil den påvirke hatthyllehøyttalerene slik at de låter stygt Hvis du ikke er fornøyd med det du har foran, så kan du kjøpe dempematter til dørene, og en liten forsterker til høyttalerene, så blir lyden en helt annen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå