Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til høyttroppgradering S40

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Har gått lei dårlig lyd i bilen, så tenker å oppgradere litt.

Nå har jeg ikke mye peiling på bil, men har dradd kabler før til sub/forsterker i bagasjerom etc.

eRXlluU.jpg

Her er det jeg har funnet ut jeg har å jobbe med:

Høyttalerne i fremdøren ble byttet i 2012, så de er ikke så viktig.

Hovedfokus blir å finne noen subs/høyttalere som passer i hattehyllen på ~16cm

Og muligens noen "tweeters" (?) på 9cm til dashbordet.

Er helt grønn, men har lyst å sette et budsjett på 2-3k ?

edit: vet ikke helt hva som skjedde med tittel, men hvis en moderator ser det, kunne du rettet? ;)

Endret av Sampson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

jeg ville droppet høytalere i hattehylla , du sitter ikke bak i bilen .

ellers så er vell et frontsett frame det du beskriver , men det og utvide existerenede høytalere med tweeters kan fort bli noe rotete uten en sikkligdelefilter , da er det letter og kjøpe et ferdig sett .

jeg antar du har en brukende headunit med litt kraft .

dette er sikkert en god start

http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-M-line-130-komponentsett/AS4512

http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-DDLE-M10-10''-subwoofer-i-kasse/DD0215

http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-M-line-1002-2-kanals-forsterker/AS1030

det er noe over budsjettet ditt og er ikke inkluder kabler , og du bør og ha et godt batteri som tåler litt extra belasting ., jeg har ikke testet noe av disse selv så litt egen research er og anbefale .

Lenke til kommentar

Skal ikke ha noen rånekasse, det har jeg allerede prøvd ut tidligere ;)

Har også ikke tenkt å bruke mer enn budsjett da lyd ikke er så viktig.

Men er subwoofere i hattehylle noe som fungerer?

I Settet, jeg har høyttalerhull i dashbordet, dekt til med netting, disse kulene synes jeg ser litt rar ut til det?

Lenke til kommentar

de er til montering i Stolpen eller løst på dashbordet , vist du vet størrelsen som passer i dashbordet kan du sikkert finne et 3 veis system og montere , da får du bass i døre , midrange i dash og tweet i stolpen ved hodehøyde

sub i hattehylla er litt njaaa , du må fortsatt ha en kasse under og da må du bygge noe som holder dette oppe osvosv , straks mere komplisert med lar seg gjøre

Lenke til kommentar

de er til montering i Stolpen eller løst på dashbordet , vist du vet størrelsen som passer i dashbordet kan du sikkert finne et 3 veis system og montere , da får du bass i døre , midrange i dash og tweet i stolpen ved hodehøyde

sub i hattehylla er litt njaaa , du må fortsatt ha en kasse under og da må du bygge noe som holder dette oppe osvosv , straks mere komplisert med lar seg gjøre

i see, takk for svar.

Tror ikke jeg vil ha noe løst på dash eller noe slikt, skal ta noen bilder!

Lenke til kommentar

alternativt blir jo en 3 1/2" full tone in dach , da er det greit og ha samme merke som i dørene så lydsignaturen blir lik de du har fra før .

når det gjelder 6x9 så er det bare og stikke en plass og høre på de , kjøpe de du har råd til / høres best ut

så kan du drive dør/dash fra headuninten og en forsterker på de bak

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe i hatthylla ihvertfal... Spes ikke hvis du skal ha sub baki, for da vil den påvirke hatthyllehøyttalerene slik at de låter stygt ;)

Hvis du ikke er fornøyd med det du har foran, så kan du kjøpe dempematter til dørene, og en liten forsterker til høyttalerene, så blir lyden en helt annen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...