heblilla Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Jeg skulle avvise kjøleskapet. Tok brødkniven for å løsne isen i isboksen. Var litt for hardhent, dermed lagde jeg hull, som igjen førte til at det kom gass ut av hullet. Regner med at kjøleskapet er ødelagt nå? Jeg vet ikke? Går det an å bare tette hullet? Takknemlig for svar. Endret 13. juli 2014 av hebbelilla Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Hadde dette skjedd for 20 år siden hadde det bare vært å ringe nærmeste kjølemontør og fått skapet reparert og etterfylt gass men i dag er det ikke så ekelt lengere. Nå er det bare å ta turen til nærmeste elektrosjappe klok av skade og kjøpe seg nytt kjøleskap og aldri mere fikle med kniv eller andre skarpe gjenstander for å fjerne is i skapet. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Hadde dette skjedd for 20 år siden hadde det bare vært å ringe nærmeste kjølemontør og fått skapet reparert og etterfylt gass men i dag er det ikke så ekelt lengere. Nå er det bare å ta turen til nærmeste elektrosjappe klok av skade og kjøpe seg nytt kjøleskap og aldri mere fikle med kniv eller andre skarpe gjenstander for å fjerne is i skapet. Takk for hjelp. Tenk jeg ante ikke at det fantes gass inni isboksen, hadde jeg visst det, skulle jeg aldri vært så hardhent. Klok av skade ja. Håper det legger seg permanent på minnet. (ting har en tendens til å "bli borte" ) Endret 13. juli 2014 av hebbelilla Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 neste gang tar du en bolle med varmt vann som du setter inn i frysern Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 neste gang tar du en bolle med varmt vann som du setter inn i frysern Som jeg har pleid å gjøre ja, selv om jeg har alltid brukt en kniv for å løsne her og der. Men i dag var jeg utålmodig gitt, nei og nei.. Men jeg visste ikke at det fantes gass inni der. Nytt kjøleskap, nye muligheter, aldri mere kniv eller skarpe gjenstander Kun bolle med varmt vann og MASSE tålmodighet Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 evt et kjøleskap med no-frost så slipper du hele greia Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg skulle avvise kjøleskapet. Tok brødkniven for å løsne isen i isboksen. Var litt for hardhent, dermed lagde jeg hull, som igjen førte til at det kom gass ut av hullet. Regner med at kjøleskapet er ødelagt nå? Jeg vet ikke? Går det an å bare tette hullet? Takknemlig for svar. Hvor i landet bor du? Er nok garantert verksteder i området ditt som reparerer (Avhengig av skadeomfanget) Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) evt et kjøleskap med no-frost så slipper du hele greia Godt forslag:-) De koster kanskje litt mere? Sikkert verdt det uansett. ps, dette jeg ødela har nå vart i 16 år, skal vel ikke klage på det.. Endret 13. juli 2014 av hebbelilla Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg skulle avvise kjøleskapet. Tok brødkniven for å løsne isen i isboksen. Var litt for hardhent, dermed lagde jeg hull, som igjen førte til at det kom gass ut av hullet. Regner med at kjøleskapet er ødelagt nå? Jeg vet ikke? Går det an å bare tette hullet? Takknemlig for svar. Hvor i landet bor du? Er nok garantert verksteder i området ditt som reparerer (Avhengig av skadeomfanget) Oslo. Kan jo undersøke det. Takk for tips:-) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg skulle avvise kjøleskapet. Tok brødkniven for å løsne isen i isboksen. Var litt for hardhent, dermed lagde jeg hull, som igjen førte til at det kom gass ut av hullet. Regner med at kjøleskapet er ødelagt nå? Jeg vet ikke? Går det an å bare tette hullet? Takknemlig for svar. Hvor i landet bor du? Er nok garantert verksteder i området ditt som reparerer (Avhengig av skadeomfanget) Oslo. Kan jo undersøke det. Takk for tips:-) Stor sjanse for at det ikke kan repareres. Og hvis det er mulig, så er det nok ikke lønnsomt... Hva slags kjøleskap? Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Jeg skulle avvise kjøleskapet. Tok brødkniven for å løsne isen i isboksen. Var litt for hardhent, dermed lagde jeg hull, som igjen førte til at det kom gass ut av hullet. Regner med at kjøleskapet er ødelagt nå? Jeg vet ikke? Går det an å bare tette hullet? Takknemlig for svar. Hvor i landet bor du? Er nok garantert verksteder i området ditt som reparerer (Avhengig av skadeomfanget) Oslo. Kan jo undersøke det. Takk for tips:-) Stor sjanse for at det ikke kan repareres. Og hvis det er mulig, så er det nok ikke lønnsomt... Hva slags kjøleskap? Samsung, 113 l. Kjøpt ca 2006-2007. Utgått av salg/produksjon nå. Nei, spørs om det ville ha lønt seg. Har jo ikke bil og kunne ikke ha levert det inn til reparasjon heller. (koster vel litt å frakte) Men men. Det var for lite.....en fin sjanse til å oppgradere Endret 13. juli 2014 av hebbelilla Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Nei, sånne små og billige skap er ikke lønnsomt å reparere uansett. Det er bruk og kast. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Nei, sånne små og billige skap er ikke lønnsomt å reparere uansett. Det er bruk og kast. Ok, takk, greit å vite Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Tenk jeg ante ikke at det fantes gass inni isboksen Hvordan trodde du et kjøleskap virket da? Magi Edit: Skjedde noe merkelig her, og nå får jeg ikke redigert toppen av posten, heller ikke i full editor. Endret 13. juli 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Man kunne laget kjøleskap basert på peltierelement men er lite energieffektivt sammenlignet med gass, men ikke helt umulig at ikke alle vet hvordan et kjøleskap virker. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Tenk jeg ante ikke at det fantes gass inni isboksen Hvordan trodde du et kjøleskap virket da? Magi Edit: Skjedde noe merkelig her, og nå får jeg ikke redigert toppen av posten, heller ikke i full editor. Skjedde noe fantastisk her, da jeg skjønte hvordan kjøleskap virker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Fullt klar over det, derfor <tease> på slutten. Hun jeg bor sammen med vet garantert ikke hvordan et kjøleskap virker, og ihvertfall ikke at det er gass i det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Skjedde noe fantastisk her, da jeg skjønte hvordan kjøleskap virker Man lærer noe nytt hver dag Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Man kunne laget kjøleskap basert på peltierelement men er lite energieffektivt sammenlignet med gass, men ikke helt umulig at ikke alle vet hvordan et kjøleskap virker. sikkert flere enn meg ja (Men er klokere nå heldigvis) Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Fullt klar over det, derfor <tease> på slutten. Hun jeg bor sammen med vet garantert ikke hvordan et kjøleskap virker, og ihvertfall ikke at det er gass i det. Tok meg ikke nær av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå