Talia Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Må ha nye bremser. Dersom jeg lar en kamerat gjøre dette og der går noe galt med bilen, hva er mine rettigheter da? Er redd for at jeg da ikke har noen rettigheter og må betale for en større reparasjon etterpå? Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Du kan ikke bevise at det er han som har gjort det, nei så du helt på bar bakke om det skjer noe.. Lenke til kommentar
Talia Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Var det jeg var redd for. Lenke til kommentar
Konkurransekjøreren Steen Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Det er selvfølgelig du som tar den risikoen hvis det er en vennetjeneste. Samtidig mener jeg at det ikke er noe å være redd for med mindre vedkommende er i besittelse av 10 tommeltotter. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Så dersom du kunne "bevist" at det var denne vennen din som hadde hjulpet deg med å bytte bremser på bilen, så ville du "saksøkt" han etterpå dersom noe gikk galt? Fiffig vennskapsforhold. Så lenge bremsene virker etter jobben er utført, og det ikke lekker bremsevæske noe sted etc - er det ikke så fryktelig mye som kan gå galt. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Og uensett er det helt bak mål å kreve erstatning om noen ødelegger noe ved å hjelpe deg som en tjeneste. 1 Lenke til kommentar
Talia Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Ikke alle venner som har like gode evner med skiftenøkkel og hammer, selv om de mener det utrolig godt da. Nei jeg ville ikke "saksøkt" ham, tenker mer på forsikringen osv. og hva slags sladrekjerring svar er egentlig dette? Lenke til kommentar
belius Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 forsikringsselskapet gir nok faen i deg viss dei finne ut at nokon utan lisens har tukla med bilen...Finns heller ingen grunnlag for saksøking, det er du som lar han gjer det. Din bil, ditt ansvar. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Siden du er så usikker på denne vennen din vil jeg anbefale deg å levere bilen på et verksted. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Er denne vennen din en faglært mekaniker som har god erfaring med bremser, er det ikke noe problem å la han gjøre det. Hvis ikke, setter du den på verksted. Man overlater ikke jobb på bremsene til tilfeldighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå