Mekker`n Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Hoy Det gjelder Corsair Dominator Platinum 1866mhz 8GB brikker. https://www.komplett.no/corsair-dominator-ddr3-1866mhz-16gb/755450 En venn kjøpte disse for et års tiden og fikk umiddelbare bluescreens. Jeg prøvde da og se på saken og fant omsider ut at hvis jeg tok ut en av brikkene, samme hvilken, så ble problemet borte. Jeg fikk disse brikkene gratis og satt dem bare i backup pcn som ikke var i bruk. Denne fikk også bluescreens, men gadd ikke finne ut av det da. Den har dette hovedkortet. http://www.asus.com/Motherboards/M5A97_R20/ Når jeg omsider tok i bruk denne pcn fungerte den bedre med begge brikkene. En og annen bluescreen, ikke irriterende nok til at jeg gidder å fikle med det eller ta ut en brikke for å løse det. Nå har jeg omsider reinnstallert win7 og det er helt texas her. Page fault in nonpage area, IRQL equal or too low, jeg får utallige forskjellig bluescreens og fortsatt det eneste som løser problemet er å ta ut en ram brikke. Da blir systemet stødig som et fjell. Jeg ser at disse har litt rare tall 9-10-9-27. Jeg stusser over den 10`ern der og kanskje jeg må gjøre noe i bios? Ellers kan jeg ingenting om ram så jeg spør bare litt løst om noen ideer? Er vel ikkenoe vits og ramse opp resten av pc specsa da det skjer med alle pcene jeg setter brikkene i? Klarer meg fint med en brikke, men vil nå helst bruke begge. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Det du bør sjekke i bios er om brikkene kjører på riktige innstillinger i forhold til hovedkort og cpu. Du bør også sjekke om brikkene bruker XMP profilen da dette er egentlig overklokking av brikkene , isåfall kan det være at du må slakke timings (øke da fra 9 til 10 osv) for å få ting stabilt. Personlig tipper jeg at det ikke er noe galt med brikkene men at de står på feil innstilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå