Gå til innhold

Svale på en gren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott portrett der lyset ikke var 100% på din side.

Men skarpheten sitter fint. Farger og detaljer ellers er det heller ingenting å si på. Hva plassering i flata gjelder så tenker jeg nok kanskje ørlite mer luft mot høyre.

Et lyst felt rett under halsen kunne kanskje vært dempet på lyset og økt på kontrast. Joda, vet det er pirkearbeid for å finne det rette. Tror det er informasjon nok i området til å jobbe med.

Hvis ikke har jeg hatt hellet med meg en del ganger ved å legge inn forsiktig støy i slike områder som er utbrent og så bluret det i etterkant. Dermed skaper man informasjon til å jobbe med.

Dette er noen jeg har brukt både på utbrente hvite fugler og på utbrent brusende vann.

Kan være noe å tenke på hvis du skal bruke bildet i en annen sammenheng enn dette en gang.

Roar

Lenke til kommentar

Flott portrett der lyset ikke var 100% på din side.

Men skarpheten sitter fint. Farger og detaljer ellers er det heller ingenting å si på. Hva plassering i flata gjelder så tenker jeg nok kanskje ørlite mer luft mot høyre.

Et lyst felt rett under halsen kunne kanskje vært dempet på lyset og økt på kontrast. Joda, vet det er pirkearbeid for å finne det rette. Tror det er informasjon nok i området til å jobbe med.

Hvis ikke har jeg hatt hellet med meg en del ganger ved å legge inn forsiktig støy i slike områder som er utbrent og så bluret det i etterkant. Dermed skaper man informasjon til å jobbe med.

Dette er noen jeg har brukt både på utbrente hvite fugler og på utbrent brusende vann.

Kan være noe å tenke på hvis du skal bruke bildet i en annen sammenheng enn dette en gang.

Roar

Takk for utfyllende kommentarer og tips.

Når det gjelder lyset er jeg usikker på hva du mener. Det var godt med lys, solen sløret bak noe lette skyer som dempet de harde skyggene. Når det gjelder det lyse partiet under halsen, ser det kanskje ut som om det utbrent på standardvisningen. Dersom du tar opp i full størrelse, er det rikelig med detaljer i hele fjærdrakten.

Motivet er nok litt midtstilt, ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...