_sindre_ Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Et ypperlig utgangspunkt for en kraftig maskin.TEST: Asus Z97-Deluxe (NFC & WLC) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Mange Z97-kort fra Apple Asus støtter Thunderbolt, men har det ikke inkludert. De trenger det ekspansjonskortet dere prater om, som man visstnok får kjøpt løst, uten at jeg har sett det tilgjengelig noe sted. Endret 13. juli 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Mange Z97-kort fra Apple støtter Thunderbolt, men har det ikke inkludert. De trenger det ekspansjonskortet dere prater om, som man visstnok får kjøpt løst, uten at jeg har sett det tilgjengelig noe sted. Fra Apple? Fra Intel mener du vel... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Asus, faktisk... Det er tidlig Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Synes det er ett stadig tilbakevendende problem at dagens chipset har for få PCIe-lanes (i tillegg til at de ikke har 10 Gbe og dårlig minnestøtte) AtW 5 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Intel har jo ingen konkurranse, så det er ikke så rart. Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Bestilte dette kortet for noen dager siden uten nfc. Blir spennende å se ytelsen. Falt for rikelig med tilkoblinger og et stilig utseende. Har også hatt veldig god erfaring med tidligere deluxe-modeller. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Intel har jo ikke levert en skikkelig grunn til å oppgradere CPU på noen år nå, så det hovedkortet du kjøper nå beholder du nok en stund. Jeg måtte kjøpe et nytt HK etter at mitt ble skadet, og jeg kjøpte heller et utdatert LGA1156-kort enn å kjøpe en 1155-kort og ny CPU. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 LGA 1055? Er det kommet ny cpu sokkel ? Lenke til kommentar
G Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Synes det er ett stadig tilbakevendende problem at dagens chipset har for få PCIe-lanes (i tillegg til at de ikke har 10 Gbe og dårlig minnestøtte) AtW Er det mulig at Skylake kan rydde opp i disse tre tingene? Eller får man bare en bedre PCIe-standard 4.0 med den, samt 20 stykk PCIe 3.0 lanes + DDR 4.0? Det står litt om thunderbolt-støtte i CPU for Skylake, men ingenting om 10 Gbe nettverk. Det er sikkert nok PCIe-lanes til å støtte eventuelle 10 Gbe ekspansjon, men spørsmålet blir om dette tilbys eller ikke. Man kan jo alltids håpe.. Herlig kommentar av DiceHunter (Overclock3d.net): Yeah Z107 i.e Skylake has been confirmed for 2015 by Intel so that will be my next upgrade, Z97 can go take a swan dive off the empire state Endret 13. juli 2014 av G Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Syns brettet virker gøy, men ja, langt over hva jeg mener er vits å legge ut for det. Gleder meg til X99. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Selv har jeg Asrock z97 extreme 9 og z97 oc formula. Føler at extreme 9 er et veldig mye bedre kjøp enn Asus deluxe. Jeg ville ha Extreme 9 pga 4 pci- e x16 porter med PLX chip. Dette gjør at man kan få full hastighet på M.2 (x4) og kjøre sli/cfx samtidig 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Den som vil ha en kraftig maskin kan legge på de få kronene som skal til for å få en sekskjerne på socket 2011. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 før 10Gbit ethernet blir aktuelt må det vel nesten komme fler routere på markedet som støtter det, for den vanlige hjemmebruker så klarer man seg lenge med gbit da f.eks. en platedisk vil være en flaskehals før ethernetkoblinga. Selv så har jeg veldig lyst på 10gbit da jeg har fler servere og greier som har hatt godt av litt raskere kommunikkasjon mellom hverandre. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Feil farge Foretrekker Svart og/eller Svart/Rødt Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Feil farge Foretrekker Svart og/eller Svart/Rødt Det mangler da jaggu meg ikke utvalg av hovedkort for deg da. 2 Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 RS-232 - Nei PS/2 - Nei To superbe teknologier, dog gamle, særdeles funksjonelle. Men ser jeg de på dette såkalte "Deluxe" kortet, nope. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 "Selv om vi i utgangspunktet ikke ville kjøpt dette hovedkortet selv, på grunn av den stive prislappen, har vi for øvrig ingenting vondt å si om dagens testprodukt." Et hovedkort til over 3K som ikke har onboard TB, ikke kan kjøre m2sata samtidig som ekspansjonskortet står i, og flere andre begrensninger, som f.eks. SLI i kun i 8X PCI E, fortjener ikke en så fullstendig neglisjering av lyrer, selv om det kanskje ikke finnes bedre alternativer på markedet. Jo vist finnes det brukere som ikke vil støtte på valgets kvaler med disse lyktene, men som et toppkort så har det så mye "enten eller" ved seg, at det ikke fortjener noe nær en anbefaling, IMHO... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 før 10Gbit ethernet blir aktuelt må det vel nesten komme fler routere på markedet som støtter det, for den vanlige hjemmebruker så klarer man seg lenge med gbit da f.eks. en platedisk vil være en flaskehals før ethernetkoblinga. Selv så har jeg veldig lyst på 10gbit da jeg har fler servere og greier som har hatt godt av litt raskere kommunikkasjon mellom hverandre. Masse routere som støtter 10Gbit Uansett holder det vel fint om switcher støtter det? Og du kan feks overføre skjermbilde over ethernet uten komprimering, svært nyttig. Og mange kjører SSD eller mer enn en platedisk. AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Det skal ikke overføres så mye sikkerhetskopier før gigabit-LAN blir for langdrygt. For en tid tilbake ble det nevnt at 10Gbit/s ethernet skulle bli vanlig på Haswell-E, men jeg har ikke sett noe som tyder på det ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå