Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nært og fint portrett av denne hannløven som ser noe trist ut. Kanskje ikke så rart for etter bakgrunnen å dømme befinner den seg i en zoo og ikke ute i den frie natur i Afrika og Asia hvor de lever vilt og jeg har fotografert dem.

Tror en aldri så liten lysdemping vil tjene bildet godt. Skarpheten holder fint, men detaljene ville nok bli enda bedre og tydeligere i et noe mørkere toneleie. Muligens litt økt komntrast også. Anbefaler å forsøke litt med kombinasjonen brightness/contrast som det heter i min engelskspråkelige utgave av ps.

Roar

Lenke til kommentar

Nært og fint portrett av denne hannløven som ser noe trist ut. Kanskje ikke så rart for etter bakgrunnen å dømme befinner den seg i en zoo og ikke ute i den frie natur i Afrika og Asia hvor de lever vilt og jeg har fotografert dem.

Tror en aldri så liten lysdemping vil tjene bildet godt. Skarpheten holder fint, men detaljene ville nok bli enda bedre og tydeligere i et noe mørkere toneleie. Muligens litt økt komntrast også. Anbefaler å forsøke litt med kombinasjonen brightness/contrast som det heter i min engelskspråkelige utgave av ps.

Roar

Hei Roar, og tusen takk for hyggelig og konstruktiv kommentar. Denne hvite hannløven og to hvite hunnløver, befinner seg i Blåvann Zoo i Danmark. Parken drives av private, og har ingen offentlig støtte. I hovedsak finner man klappedyr, som geiter, griser, kuer, hester, høner, kaniner osv. , altså dyr som hører til i det vanlige danske bondeliv. Man ønsket en park, der barn og voksne kunne komme nær dyrene, og vandre fritt blant disse. Så har det med tiden endret seg, og man har fått inn en del eksotiske dyr, som etter min mening bare hører til i fri natur. Men så er de allikevel der, dessverre.

Jeg har fulgt dine anbefalinger, med lysdemping, og brukt kombinasjonen brightness/contrast. Og resultatet? - Akkurat slik du beskriver. Har nå forsøkt å legge inn endret bilde, men i dag fungerer det visst ikke. Takk igjen Roar, for dine gode råd :D

Vennlig hilsen Lisbeth.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...