Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Battlefield 4. Hvordan er grafikken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At den er låst til 60 FPS sier nok rimelig lite. FPS drops vil uansett skje om maskinvaren ikke klarer å opprettholde dette. Noe som skjer rimelig ofte. Det bør selvsagt ikke skje, og det er opp til spillutviklerene å optimalisere spillet slik at det ikke skjer, men noen ganger så ville det gått for mye utover grafikken (og dermed salgstallene) om de skulle garantere for 60 FPS i en hver sammenheng.

Det kan godt hende det er bedre på Xbox, men det kan like sannsynlig være enda verre. Jeg vet dessverre ikke, så jeg kan ikke uttale meg, men jeg ville nok ikke trodd det var særlig annerledes. Ser ikke for meg at de gjør en så stor forskjell i stor sjanse for at så like systemer får noen vesentlig forandring i optimalisering. Da er det nok mer vanlig at de bare jekker ned oppløsningen et hakk for å ta hensyn til den noe svakere maskinvaren til Xbox.

Så til syvende og sist så er nok PC den eneste platformen som har mulighet å tweake opplevelsen slik du ønsker det (uansett hvor off-topic man måtte synes det er). Hvor du kan justere grafikken/oppløsningen etter eget ønske, slik at du kan oppnå den flyten du måtte ønske. På konsoll er du mer eller mindre låst til hva spillutviklerene mener er best.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har i dag ps4 men sliter med fps drops og småfugler i spill. Hvordan er Xbox her? Kun svar om du har konsollen og spillet og har prøvd.

Ønsker å spille bf uten problemer da dette er min favoritt spill

Syns det virker svært bra på Xbox one. Var noe krøll med "gummistrikk" problemer en periode, men der lå feilen hos serverne. Har til gode å oppleve at fall i FPS har ødelagt for min del.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vurderer selv å gå fra PS4 til X1 på dette spillet,mest pga at jeg liker Xbox kontrolleren

bedre en playstation sine og det er viktig på favoritt spill :)
Spilte mye BF4 på gamle 360 også og lurer derfor på om rank osv kan føres

over til nye maskina?
Kjøpte PS4 da den kom og skrota 360 + live konto men kan vel gjennopplive

den gamle kontoen hvis jeg kjøper X1.

Lenke til kommentar

Vurderer selv å gå fra PS4 til X1 på dette spillet,mest pga at jeg liker Xbox kontrolleren

bedre en playstation sine og det er viktig på favoritt spill :)

Spilte mye BF4 på gamle 360 også og lurer derfor på om rank osv kan føres

over til nye maskina?

Kjøpte PS4 da den kom og skrota 360 + live konto men kan vel gjennopplive

den gamle kontoen hvis jeg kjøper X1.

Allt du gjorde online kan overføres fra 360 til One versjonen av Battlefield 4. Du får spørsmål om det når du kommer til hoved menyen første gangen

Lenke til kommentar

Ikke gjør det! Jeg angret. Dårligere grafikk (synlig) og lugger veldig mer en ps4

hmm,så ikke den komme gitt :/

Må vel holde meg til ps4 versj da.

Tror jeg har en bug i save game på ps4....ofte i nærkamp så har jeg ikke amunnisjon i magasinet

til tross for at jeg har reloada i forkant etter og ha spawna.

Merkelige greier som jeg aldri opplevde på 360 versjonen.

Ingen krise da jeg stort sett bruker sniper rifle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...