8483838383 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Har litt lyst på peltier på cpuen, noen som har waterchill blokka med peltier? Vil vite litt hva jeg trenger, og hvordan jeg skal montere. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 hvis du skal gjøre det enkelt kan du kjøpe masse termisk lim og en coldplate på microplex. lim coldplate på den kalde siden på tec'et og lim cpu-blokka på den varme. hele greia limer du på cpu! eller kan du jo gjøre den samme med en større coldplate og borre hull så du slipper å lime på cpu Lenke til kommentar
aDamas Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har WaterChill vannkjølingssett med ett 156 watts peltier element. Det funker fett borsett fra at vannet blir gruelig varmt og det er ikke bra med tanke på at jeg har vannkjøling på GPU og chipsett....vannet går i dette øyeblikk først igjennom CPU, tenkt på å mixe og trixe litt med slangene men gidder ikke ennå....har dessuten masse dielektrisk fett smurt rundt socketen min i tilfelle kondens. -grader på CPU ved idle og 25 grader i rommet skaper kondens. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har WaterChill vannkjølingssett med ett 156 watts peltier element.Det funker fett borsett fra at vannet blir gruelig varmt og det er ikke bra med tanke på at jeg har vannkjøling på GPU og chipsett....vannet går i dette øyeblikk først igjennom CPU, tenkt på å mixe og trixe litt med slangene men gidder ikke ennå....har dessuten masse dielektrisk fett smurt rundt socketen min i tilfelle kondens. -grader på CPU ved idle og 25 grader i rommet skaper kondens. hmmm , hva skal man bruke til å isolere med? hvor får man kjøpt dielektrisk fett? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har WaterChill vannkjølingssett med ett 156 watts peltier element.Det funker fett borsett fra at vannet blir gruelig varmt og det er ikke bra med tanke på at jeg har vannkjøling på GPU og chipsett....vannet går i dette øyeblikk først igjennom CPU, tenkt på å mixe og trixe litt med slangene men gidder ikke ennå....har dessuten masse dielektrisk fett smurt rundt socketen min i tilfelle kondens. -grader på CPU ved idle og 25 grader i rommet skaper kondens. hmmm , hva skal man bruke til å isolere med? hvor får man kjøpt dielektrisk fett? Neopren, det har de iallefall på netconnection og dielektrisk fett finner du på microplex under peltier/tilbehør :wink: Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Kunne tenkt meg bilder av isoleringa, beskrivelse av alt, bilder av blokka med peltier påmontert, og hvordan den ble festa. Og hvor stor psu bør jeg ha? har delene som står i signatur, og 360W chieftec psu. Lenke til kommentar
aDamas Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har gardert meg litt siden jeg hadde i baktankene at jeg en dag skulle kjøpe ett peltier element. Har 4 HDD, 2 CDDVD roms + Floppy, WaterChill vannkjølingsett, 2 x 120x120mm vifter, P4(drar mindre watts enn AMD) og et 156 watts peltier element, på et 420 watt PSU. Det funker helt greit, (vet ikke hvor mye i watt jeg har til overs) Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Kunne tenkt meg bilder av isoleringa, beskrivelse av alt, bilder av blokka med peltier påmontert, og hvordan den ble festa. Og hvor stor psu bør jeg ha? har delene som står i signatur, og 360W chieftec psu. du må ha et som har mye amper på 12 volten, enermax'en på komplett, 460watteren har 33A og et 226w's peltier er vel på 22-23A. edit: mener man kan få dielektrisk fett på apoteket også, neopren får man sikkert hos rørlegger'n Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg kjører 2hdd(7200rpm), 2CD_ROM, 4 80mm vifter, waterchill, amd cpu og g4ti4200 hk. Hvis jeg skal ha peltier-ellement. Tror dere en enermax 350w psu vil holde? mvh: ergo Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Netconectione har en stforsyning som er beregnet til peltier har den selv til å drive en pelt på 226w, den koster ca 1200.- er på 25A, bruker antec 480w til resten Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Er det virkelig verdt så mye for å ha pelt? 1200kr + ellemente (og farene).. Hvor stor endring i temp vil du merke? ergo Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Er det virkelig verdt så mye for å ha pelt? 1200kr + ellemente (og farene).. Hvor stor endring i temp vil du merke? ergo Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Med vannkjøling er temp på cpu mellom 35-50 grader alt etter hvor hardt jeg kjører, med pelt er tem mellom 0- 25 grader på cpu. Om det er verdt det, vel det er vel øynene som ser, er det vert å bruke 20-30 k på en bilmotor for å øke ytelsen noen få % ? Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Men alt opp til 50 grader er jo greit, så lenge det ikke går mye høyere. Men du har jo kansje mulighet til å klokke enda mer med pelt da.. Syns det var lit mye å betale jeg.. men, men ergo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå