Gå til innhold

Noen som har waterchill og peltier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du skal gjøre det enkelt kan du kjøpe masse termisk lim og en coldplate på microplex. lim coldplate på den kalde siden på tec'et og lim cpu-blokka på den varme. hele greia limer du på cpu! eller kan du jo gjøre den samme med en større coldplate og borre hull så du slipper å lime på cpu :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har WaterChill vannkjølingssett med ett 156 watts peltier element.

Det funker fett borsett fra at vannet blir gruelig varmt og det er ikke bra med tanke på at jeg har vannkjøling på GPU og chipsett....vannet går i dette øyeblikk først igjennom CPU, tenkt på å mixe og trixe litt med slangene men gidder ikke ennå....har dessuten masse dielektrisk fett smurt rundt socketen min i tilfelle kondens. -grader på CPU ved idle og 25 grader i rommet skaper kondens.

Lenke til kommentar

Det funker fett borsett fra at vannet blir gruelig varmt og det er ikke bra med tanke på at jeg har vannkjøling på GPU og chipsett....vannet går i dette øyeblikk først igjennom CPU, tenkt på å mixe og trixe litt med slangene men gidder ikke ennå....har dessuten masse dielektrisk fett smurt rundt socketen min i tilfelle kondens. -grader på CPU ved idle og 25 grader i rommet skaper kondens.

hmmm , hva skal man bruke til å isolere med? hvor får man kjøpt dielektrisk

fett?

Lenke til kommentar

hmmm , hva skal man bruke til å isolere med? hvor får man kjøpt dielektrisk

fett?

Neopren, det har de iallefall på netconnection og dielektrisk fett finner du på microplex under peltier/tilbehør :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har gardert meg litt siden jeg hadde i baktankene at jeg en dag skulle kjøpe ett peltier element.

Har 4 HDD, 2 CDDVD roms + Floppy, WaterChill vannkjølingsett, 2 x 120x120mm vifter, P4(drar mindre watts enn AMD) og et 156 watts

peltier element, på et 420 watt PSU.

Det funker helt greit, (vet ikke hvor mye i watt jeg har til overs)

Lenke til kommentar
Kunne tenkt meg bilder av isoleringa, beskrivelse av alt, bilder av blokka med peltier påmontert, og hvordan den ble festa.

Og hvor stor psu bør jeg ha? har delene som står i signatur, og 360W chieftec psu.

du må ha et som har mye amper på 12 volten, enermax'en på komplett, 460watteren har 33A og et 226w's peltier er vel på 22-23A.

edit: mener man kan få dielektrisk fett på apoteket også, neopren får man sikkert hos rørlegger'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...