Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Auris eller Prius?

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe en eldre tante med valg av bil og håper på litt hjelp.

Hun hadde en Yaris hybrid leiebil i syden og er dermed fast bestemt på Toyota og hybrid.

Har følgende spørsmål (foreløpig):

- Hva er hovedforskjellene mellom disse to? Utover det opplagde som utseende.

- Når kom forrige modell/facelift av de begge? Slik at hun vet når bilen plutselig blir "gammel".

- Hvilken er mest "premium" med godt teknologisk utvalg? Tante er en pensjonert ingeniør (nerd).

Er det noe jeg har glemt å spørre om, kom gjerne med tips. På mandag skal vi ut og prøve begge bilene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan bare si noe om Yaris Hybrid 2014 og en ca. like ny Auris Hybrid.. (Usikker på akkurat hvilken årsmodell), men denne føltes for meg mye mer behagelig og så bedre ut interiørsmessig enn Yarisen. Interiøret minnet meg veldig om det i en ny RAV 4 og det gjør ikke Yarisen, som har mye mer "cheap plastic" følelse.

Du får blant annet også sterkere motor i Aurisen.. Teknisk vet jeg ikke, regner med at de har noe av det samme opplegget med Toyota sitt Touch&Go opplegg.

Alle tre bilene jeg har nevnt her har vært av de beste versjonene av de nevnte bilene, dvs. Yaris Style Hybrid 100hk, RAV4 151hp Executive Premium 2 automat og og den siste vet jeg ikke helt, men den virket av "høyere" utstyrsgrad, lignet egentlig veldig på RAVen på innsiden.

Hvorfor låser du deg egentlig til Toyota Hybrid? Finnes mange biler på markedet som er mye bedre, riktignok ikke med hybrid, men..

Trouble

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får vell begge modellane med både kjipt og premium interiør/utstyr.

Men eg foretrekker Aurisen. Priusen er nesten håplaus å rygge med utan ryggekamera sidan den har den idiotiske todelte bakruta der det berre er vindusvisker på den øverste. I tillegg er det lagt så høgt fokus på aerodynamikk at du eigentleg ikkje ser kvar dei fire hjørna på bilen er.

Men det vil sjølvsagt være avhengig av kva type kjøyring ho gjer mest av. Prius er fint for longkjøyring, men irriterande å oarkere. Aurisen er lett å parkere, men ikkje like fin å kjøyre langt med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for innspill, det er godt å å andres synspunkter på dette.

Auris er jo "golf-killeren" og dermed en del bedre utstyrt enn Yaris, en annen prisklasse også.

Auris er klart min favoritt, men tante tenker miljø og da har jo Prius et "stempel" blant den gjengen der.

Vi skal som sagt ut og prøve begge bilene i morgen, så får vi se hva hun ender opp med.

Lenke til kommentar

Takk for innspill, det er godt å å andres synspunkter på dette.

Auris er jo "golf-killeren" og dermed en del bedre utstyrt enn Yaris, en annen prisklasse også.

Auris er klart min favoritt, men tante tenker miljø og da har jo Prius et "stempel" blant den gjengen der.

Vi skal som sagt ut og prøve begge bilene i morgen, så får vi se hva hun ender opp med.

Nå er sikker Auris like miljøvennlig som Prius og da er spørsmålet om hun tenker på miljø eller liker at andre ser at hun tenker på miljø?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...