Gå til innhold

Medecins sans frontieres (leger uten grenser)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært, eller er, tilknyttet et prosjekt til LUG som kan svare på noen spørsmål?

Som ikke-medisinsk personnel men med relevant utdanning (logistiker) og arbeidserfaring så har jeg mulighet til å søke meg til LUG.

Vil jeg måtte oppholde meg i umiddelbar nærhet til en masse smittekilder?

Vet fra før av at jeg ikke kan regne med den luksusen og komforten her hjemme i Norge, og jeg vil / kan bli innlosjert sammen med alle typer personnel i boenhetene der.

Hvor lenge var du involvert i ett prosjekt om gangen?

Hvor ble du sendt til?

Har man mulighet til å ta et opphold fra sitt engasjement ved ikke-kritiske hendelser hjemme? (Som feks bryllup, bursdag osv.)

Eventuelt hvor ofte?

Hvor mange timer (og dager i uka) om dagen var dere i tjeneste, og hvor mye fritid var det?

Hvordan var sikkerheten til dere som jobbet?

Tenker da både mot opprørere, banditter og alle andre "gærninger".

Til slutt, var dine opplevelser verdt deltakelsen og kunne du tenkt deg å fortsette i Leger uten Grenser?

Har egentlig flere spørsmål, men jeg lar være å stille dem for jeg regner med at jeg ikke ville få noe svar pga taushetsplikt? Dere har vel det til tross for at dere tjenestegjør i et fremmed land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvis du har mulighet, anbefaler jeg å stikke innom kontoret deres i oslo, og delta på ett info-møte. Der får man gjerne insideinfo, og kan spørre så mye man lyster

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da kan du få kortversjonen av essensen jeg fikk med meg:

Vær sikker på at det blir knallhard jobbing, ikke luksus, men stimulerende og givende og veldig meningsfullt slit - altså, verdt slitet

edit: for deg som er ung, ypperlig å ha på fremtidig cv

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...