Gå til innhold

ca. 5000 til rådighet...

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal kjøpe et digitalkamera for en skoleavis - og har omlag 5000,- til rådighet. Siden det er for en avis må det være forholdsvis enkelt å bruke (da det er flere brukere av kameraet), og det må samtidig kunne ta gode bilder som egner seg for å trykke i avisen.

Valget står mellom:

1. HP photosmart 945 (4553,-)

2. Olympus Camedia C-750 (4730,-)

3. Sony Cyber-shot DSC-P12 (4802,-)

4. Canon PowerShot G3 (4950,-)

5. Casio QV-5700 (5062,-)

Kan dere anbefale et av disse?

Har jeg glemt noen aktuelle digiale stillbildekamera?

Noen som har erfaring med vaagenconsulting.com?

Setter stor pris på tilbakemelding!

.barbar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lagt ut bilder tatt med HP 945 og Olympus 750 i galleriet vårt. Se under testbilder, 14. oktober. Der er det også bilder tatt med Canon G2, som i bildekvalitet er omtrent lik som Canon G3.

Ta en titt og se hvilke bilder du liker best.

Vi har også lagt ut bilder tatt med Casio 5700 i galleriet, men ikke bilder du kan sammenlikne direkte med de andre.

Når det gjelder erfaringer med webshoper kan du se webshopguiden til www.hardware.no. Der er det lagt inn hundrevis av erfaringer på de forskjellige butikkene.

MLW

Lenke til kommentar

Hmm... Lenny hadde ikke logget ut når jeg skrev innlegget. Prøver igjen, nå under RIKTIG navn.

Kan anbefale Canon Powershot G3. Den har du fått en meget god pris på, antakeligvis fordi den har gått ut, og blitt erstattet av G5. Eneste forskjellen mellom disse to er at G3 har 4 megapixler, og G5 har 5. G5 koster nå det samme som G3 kostet når den gikk ut, og de fleste gatebutikker selger den til mellom 7400 og 8000. Forskjellen mellom 4 og 5 megapixler, er nyttig kun ved store beskjæringer, eller A3 utskrifter.

Ett meget godt kamera, som jeg trygt kan anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...