stonesour Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Her sitter jeg og kommer ikke inn på nettbanken - fordi jeg ikke har java. Har prøvd å laste ned. Prøvd å kjøre installasjonsfila som administrator. Prøvd å lete meg fram til svar på nett. Men nei. Dette skjer:Dobbeltklikker på fila. Brukerkontokontrollen kommer opp, lurer på om jeg vil tillate installasjonen/endringene. Trykker ja, og deretter skjer det ikke noe mer. Ingenting. Kjører chrome og har norton ellers. Hjelp meg, vær så snill. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Forsøk "Windows offline 32-bit" herfra: http://java.com/en/download/manual.jsp Lenke til kommentar
stonesour Skrevet 12. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2014 Det samme skjer. Kommer til brukerkontokontrollen, trykker ja, også skjer det ingenting.. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Gå til listen over installerte programmer (Kontrollpanel >> Programmer og funksjoner) og fjern alt som har med Java å gjøre. Start maskinen på nytt og prøv å installere nyeste versjon. JavaRa er et nyttig verktøy hvis man har trøbbel med å oppdatere/installere/fjerne Java. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Gå til listen over installerte programmer (Kontrollpanel >> Programmer og funksjoner) og fjern alt som har med Java å gjøre. Start maskinen på nytt og prøv å installere nyeste versjon. JavaRa er et nyttig verktøy hvis man har trøbbel med å oppdatere/installere/fjerne Java. Installer Java fra "Java.com": Så skal du gå inn i Eksplorer, klikke på tannhjulet og deretter velge "Administrer tillegg". Så "inlastede tillegg" deretter "alle tillegg", så aktivisere Java Lenke til kommentar
stonesour Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 Har funnet ut at det ikke er javaen som er problemet. Heller hele installasjonen. Fikk et råd om å prøve fra en annen nettleser, så prøvde å laste ned firefox fra chrome. Får installasjonsfila, prøver å åpne, ingenting skjer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Løsningen er å sette IE tilbake som default nettleser. Mulig du må avinstallere chrome og FF for å fikse det. Så installerer du java for IE. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Får installasjonsfila, prøver å åpne, ingenting skjer. Kan du forsøke denne Fix-it fra Microsoft: http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninstall/en Start deretter datamaskinen på nytt og forsøk installeringen av Firefox på nytt. Lenke til kommentar
stonesour Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Når jeg åpner IE vil den ikke koble seg til nettet. Sidene bare står og laster. Med Fix-It skjer det ingenting, da den må gjennom den brukerkontokontrollen for å åpnes.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Når jeg åpner IE vil den ikke koble seg til nettet. Sidene bare står og laster. Med Fix-It skjer det ingenting, da den må gjennom den brukerkontokontrollen for å åpnes.. Du har nok et større problem med installasjonen din enn Java for nettleser. Hva slags maskin ( produkt/modell) er dette ? Hvordan er det installert 8.1? (factory recovery/selv installert/oppgradert fra x.x) Litt mere bakgrunns informasjon er en fordel å komme med. Hva mener du med "skjer ingenting". Har du prøvd å avinstallere software som blokkerer (eks avast,mcaffe,symantec/norton). Har du prøvd å slå av bruker kontrolleren ? Det "skjer" selv om man må gjennom UAC for å godkjenne en installasjon eller kjøring av et script/.reg/.cmd/.bat/eller .exe. Endret 16. juli 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Løsningen er å sette IE tilbake som default nettleser. Så installerer du java for IE. Godt tips. Det løste mitt Java problem. Lenke til kommentar
stonesour Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Alt løste seg når jeg fikk avinstallert norton. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå