Gå til innhold

[Løst] Windows 8.1 og java

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg og kommer ikke inn på nettbanken - fordi jeg ikke har java. Har prøvd å laste ned. Prøvd å kjøre installasjonsfila som administrator. Prøvd å lete meg fram til svar på nett. Men nei.
Dette skjer:
Dobbeltklikker på fila. Brukerkontokontrollen kommer opp, lurer på om jeg vil tillate installasjonen/endringene. Trykker ja, og deretter skjer det ikke noe mer. Ingenting.

Kjører chrome og har norton ellers. Hjelp meg, vær så snill. :huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til listen over installerte programmer (Kontrollpanel >> Programmer og funksjoner) og fjern alt som har med Java å gjøre. Start maskinen på nytt og prøv å installere nyeste versjon. JavaRa er et nyttig verktøy hvis man har trøbbel med å oppdatere/installere/fjerne Java.

Lenke til kommentar

Gå til listen over installerte programmer (Kontrollpanel >> Programmer og funksjoner) og fjern alt som har med Java å gjøre. Start maskinen på nytt og prøv å installere nyeste versjon. JavaRa er et nyttig verktøy hvis man har trøbbel med å oppdatere/installere/fjerne Java.

Installer Java fra "Java.com":

Så skal du gå inn i Eksplorer, klikke på tannhjulet og deretter velge "Administrer tillegg". Så "inlastede tillegg" deretter "alle tillegg", så aktivisere Java

Lenke til kommentar

Har funnet ut at det ikke er javaen som er problemet. Heller hele installasjonen. Fikk et råd om å prøve fra en annen nettleser, så prøvde å laste ned firefox fra chrome. Får installasjonsfila, prøver å åpne, ingenting skjer. :hm:

Lenke til kommentar

Når jeg åpner IE vil den ikke koble seg til nettet. Sidene bare står og laster.

Med Fix-It skjer det ingenting, da den må gjennom den brukerkontokontrollen for å åpnes..

Du har nok et større problem med installasjonen din enn Java for nettleser.

Hva slags maskin ( produkt/modell) er dette ?

Hvordan er det installert 8.1? (factory recovery/selv installert/oppgradert fra x.x)

Litt mere bakgrunns informasjon er en fordel å komme med.

Hva mener du med "skjer ingenting".

Har du prøvd å avinstallere software som blokkerer (eks avast,mcaffe,symantec/norton).

Har du prøvd å slå av bruker kontrolleren ?

Det "skjer" selv om man må gjennom UAC for å godkjenne en installasjon eller kjøring av et script/.reg/.cmd/.bat/eller .exe.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...