Da_Assassin Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hei, som topic sier, er det/hvordan kan man overvåke en vsftpd server? Da mener jeg ved å se hvem som er logget inn og hva dem browser på og eventuelt laster ned... jeg kjører Redhat 9, og har egentlig bare satt opp serveren ut ifra standard oppsettet og har bare konfigurert vsftpd.conf mm. til informasjon. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 tail -f /var/log/vsftpd.log Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 tail -f /var/log/vsftpd.log Også kan du alltids lage et hendig BASH script som henter ut dene informasjonen og gjør den mer leselig samt lager statistikk Det er morro! (til slutt kjører du dette scriptet i cron) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Velmont: /me vil ha sånn, får mekke når jeg får tid Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 aha, genialt, og dette funker med alle log filer? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 aha, genialt, og dette funker med alle log filer? tail -f funker med alt ja. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 ok, det funker fint, men er det også en mulighet for å overvåke trafikken på f.eks "eth0" i redhat? og ikke bare se hvem som bruker ftp'en Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 ok, det funker fint, men er det også en mulighet for å overvåke trafikken på f.eks "eth0" i redhat? og ikke bare se hvem som bruker ftp'en Du kan bruke en packetsniffer, f.eks ethereal. Men, det kan bli MYE pakker om du logger lenge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå