Gå til innhold

safe Mode i Windows 8

Anbefalte innlegg

Hei. Har en liten krise nå :-(

Er på ferie igjen USA og laptoppen min lastet inn Windows 8.1 etter det starter ikke Windows. Jeg kan se musepekeren på en svart bakgrunn og hørte harddisken jobbe men pc'n starter ikke. Når jeg jeg starter opp ser jeg logoen til Samsung, men etter det er deg Stille.

Med andre ord er ikke grafikkortet ikke ødelagte.

Jeg får heller ikke startet pc'n i safe mode. ( fy fa.... jeg hater Windows 8) ?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva som forårsaker denne feilen , verdt å merke seg at selv om du kan se oppstart og til og med komme inn i bios så bruker selve Os'et langt mer av skjermkortet og er det defekt (feks kun 2d delen er ok) så vil man få svart skjerm i Windows).

Har du prøvd å trykke Windows knappen når "Os'et" har lastet inn?

Har du sjekket om Hd'en kan ha løsnet litt under turen?

S.M.A.R.T. status på hd'ene?

Lenke til kommentar

Har den laptopen UEFI BIOS og Windows 8, er det umulig å starte den i Safe mode ved Shift og F8 taster eller kun F8. Oppstarten er for rask til at Windows 8 registrer taste trykk.

For å komme inn i BIOS, skal det i teorien være F2 du må taste. Dette må du gjøre med en gang laptopen starter, trykk F2 flere ganger.

Lenke til kommentar

Det skal være fult mulig å komme seg inn i Bios før pcen har startet opp i Windows 8 , dette varierer fra pc til pc , men hovedsakelig er dette måten å gjøre det på for samsung : http://www.samsung.com/us/support/howtoguide/N0000137/1200/93330/N/2/M/NP700Z5C-S01UB

Så har man jo selvsagt muligheten til å starte opp pcen via Samsung sin recovery modus, sørg for å lese denne siden ordentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...