Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,
Nå er jeg veldig usikker på hvor jeg burde poste dette, men jeg har ikke peiling på data og har veldig lyst på en PC, ettersom det eneste jeg har er en mac fra skolen.

Jeg fikk hjelp ifra noen venner til å velge, men ettersom de ikke er eksperter heller dobbeltsjekker jeg her.

Alt er direkte posta ifra komplett.
Eneste jeg har tenkt å spille er MMORPG eller RTS, World of Warcraft, Wildstar, Starcraft II osv.

Håper å kunne spille på ultra. ^^

Om det er noen få hundrelapper billigere ifra andre nettsteder er ikke så viktig, ønsker bare å se om det er ideelt.

nVIDIA's Gear Up for Free to Play 150USD
Støtsikker PC-eske
Corsair Carbide 330R Midi Tower Black
Corsair RM750, 750W PSU
Intel Core i5-4460
Noctua NH-L9i CPU Kjøler
Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA
ASUS B85M-G, Socket-1150
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB White Logo
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Corsair SSD Force Series LS 120GB 2.5"
Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5"
ASUS Xonar DX
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 EN 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Skjerm har jeg fra før:
https://www.komplett.no/benq-24-led-rl2455hm/779953#!tab:reviews

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Nå er jeg veldig usikker på hvor jeg burde poste dette, men jeg har ikke peiling på data og har veldig lyst på en PC, ettersom det eneste jeg har er en mac fra skolen.

Jeg fikk hjelp ifra noen venner til å velge, men ettersom de ikke er eksperter heller dobbeltsjekker jeg her.

Eneste jeg har tenkt å spille er MMORPG eller RTS, World of Warcraft, Wildstar, Starcraft II osv.

Om det er noen få hundrelapper billigere ifra andre nettsteder er ikke så viktig, ønsker bare å se om det er ideelt.

Støtsikker PC-eske

Corsair RM750, 750W PSU

Intel Core i5-4460

Noctua NH-L9i CPU Kjøler

ASUS B85M-G, Socket-1150

ASUS Xonar DX

Skjerm har jeg fra før:

Trolig bør du ha et kraftigere skjermkort og en cpu med litt mer futt i.

Jeg hadde gått for denne Cpu'en : i7 :4790 , alternativt 4770K om du har planer om overclocking.

Når det gjelder skjermkort hadde jeg valgt enten et Nvidia 780 eller et Amd 290 Kort. Sistenevnte er nyere teknologi.

Lenke til kommentar

Hei,

Støtsikker PC-eske

Corsair RM750, 750W PSU

Intel Core i5-4460

Noctua NH-L9i CPU Kjøler

ASUS B85M-G, Socket-1150

ASUS Xonar DX

Skjerm har jeg fra før:

Jeg hadde gått for denne Cpu'en : i7 :4790 , alternativt 4770K om du har planer om overclocking.

Når det gjelder skjermkort hadde jeg valgt enten et Nvidia 780 eller et Amd 290 Kort. Sistenevnte er nyere teknologi.

Hei, tusen takk for svar,

desverre bestiller jeg via komplett og kan ikke velge noen av di skjermkorta,

jeg har valgt i7: 4790, men lurer på om noen av disse (alle jeg kan velge) skjermkortene kan være bedre da:

ASUS GeForce GTX 750 1GB PhysX CUDA "OC", with F2P coupon : Heroes of Newerth, Path of Exile, Warface [info]

-145.03

ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA "OC", with F2P coupon : Heroes of Newerth, Path of Exile, Warface [info]

+184.97

ASUS Radeon R9 270 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "DirectCU II OC", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, [info]

+334.97

ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with WATCH_DOGS [info]

+783.97

ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC, with WATCH_DOGS [info]

+2575.97

EVGA GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA "SC", EVGA ACX Cooler, with WATCH_DOGS [info]

+1580.97

EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with WATCH_DOGS [info]

+3080.97

Gainward GeForce GTX 750 1GB PhysX CUDA with F2P coupon : Heroes of Newerth, Path of Exile, Warface [info]

-285.03

Gainward GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX with F2P coupon : Heroes of Newerth, Path of Exile, Warface [info]

-15.03

Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with WATCH_DOGS [info]

+780.97

Gainward GeForce GTX TITAN BLACK 6GB PCI-Express 3.0, with WATCH_DOGS [info]

+6784.97

MSI GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, DL-DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub) [info]

MSI GeForce GTX 750Ti Gaming 2GB PhysX "Twin Frozr IV", with F2P coupon : Heroes of Newerth, Path of Exile, Warface [info]

+114.97

MSI GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with WATCH_DOGS [info]

+734.97

MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX "Twin Frozr IV", with WATCH_DOGS [info]

+1175.97

MSI GeForce GTX 760 Gaming 4GB PhysX "Twin Frozr IV", with WATCH_DOGS [info]

+1280.97

MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB PhysX "Twin Frozr IV", with WATCH_DOGS [info]

+2134.97

MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX "Twin Frozr IV", with WATCH_DOGS [info]

+2580.97

Sapphire Radeon R9 270 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "OC Dual-X", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort [info]

+183.97

Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "OC Dual-X", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort [info]

+434.97

Sapphire Radeon R9 270X 4GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "OC Dual-X", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort [info]

+584.97

Sapphire Radeon R9 280 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "Dual-X", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort, UEFI [info]

+680.97

Sapphire Radeon R9 280X 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "OC Dual-X", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort, [info]

+1184.97

XFX Radeon R9 270X 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "DD-Edition", GHOST 2.0, DL-DVI-I + DL-DVI-D, HDMI, [info]

+484.97

XFX Radeon R9 280X 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "DD-Edition", GHOST 2.0, DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, [info]

+1184.97

XFX Radeon R9 280X 3GB GDDR5 BLACK PCI-Express 3.0, "DD-Edition", GHOST 2.0, DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, 2xmini-DP [info]

+1480.97

Lenke til kommentar

Hva er budsjettet ditt på?

Hvor opptatt av støy er du? Spesiell grunn til at du har gått for Windows 7 og ikke 8?

GTX 760 duger plenty til 1920x1080 og de spillene du nevner, men kjører ikke de nyeste titlene glatt i Ultra. For å gjøre det bør du feks ha 2x GTX 780. Da mener jeg feks BF4 etc.De titlene du nevner krever ikke den aller råeste hardwaren. .

Mener personlig at hele dette "må kjøres i Ultra" ikke har noe særlig for seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hvor opptatt av støy er du? Spesiell grunn til at du har gått for Windows 7 og ikke 8?

GTX 760 duger plenty til 1920x1080 og de spillene du nevner, men kjører ikke de nyeste titlene glatt i Ultra. For å gjøre det bør du feks ha 2x GTX 780. Da mener jeg feks BF4 etc.De titlene du nevner krever ikke den aller råeste hardwaren. .

Mener personlig at hele dette "må kjøres i Ultra" ikke har noe særlig for seg i det hele tatt.

Lol, et 780 kjører bf4 glatt i ultra. Jeg har det hjemme, og det er finfint :)

Et 770 kort eller 280x vil gjøre nytten om du er på et begrenset budsjett, evt. 780/290 om du har mer penger å svi av.

Lenke til kommentar

Lol, et 780 kjører bf4 glatt i ultra. Jeg har det hjemme, og det er finfint :)

Et 770 kort eller 280x vil gjøre nytten om du er på et begrenset budsjett, evt. 780/290 om du har mer penger å svi av.

Hva du opplever som glatt er ikke nødvendigvis hva jeg opplever som glatt.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hei,

Støtsikker PC-eske

Corsair RM750, 750W PSU

Intel Core i5-4460

Noctua NH-L9i CPU Kjøler

ASUS B85M-G, Socket-1150

ASUS Xonar DX

Skjerm har jeg fra før:

Hei, tusen takk for svar,

dessverre bestiller jeg via komplett og kan ikke velge noen av de skjermkorta,

jeg har valgt i7: 4790, men lurer på om noen av disse (alle jeg kan velge) skjermkortene kan være bedre da:

EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with WATCH_DOGS [info]

Du kan velge flere av de kortene han ovenfor nevnte, ville selv ha valgt EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with WATCH_DOGS [info], har selv bestilt dette kortet :)

Nvidia er bare de som har laget selve grafikk chipen, men de lar andre aktører lage flere versjoner av kortene, gjerne med forskjellige modifikasjoner.

Forresten se om du kan velge i7 :4790K isteden for den vanlige i7 :4790, da k versjonen kan overklokkes hvis du vil det seinere ;)

Lenke til kommentar

Ser ut til at Asus Dc2 780 kortet er 500kr billigere. Standard EVGA 780 er et referansekort og dårligere enn Asus DC2 kortet. Skal du kjøpe EVGA legg i et par hundrelapper ekstra å få deg et Classified.

Lenke til kommentar

Ser ut til at Asus Dc2 780 kortet er 500kr billigere. Standard EVGA 780 er et referansekort og dårligere enn Asus DC2 kortet. Skal du kjøpe EVGA legg i et par hundrelapper ekstra å få deg et Classified.

Dette stemmer ikke. Se denne testen:

http://www.hardware.no/artikler/stortest-geforce-gtx-780/135649

Når du sier referansekort, er ikke det kortet nvidia selv har gitt ut med sin egen kjøler osv?

Lenke til kommentar

Nvidia har ikke gitt ut noen av de kortene der selv, de har kun laget grafikk chipen, men lar andre lage selve kortene :=) Hvis jeg ikke tar helt feil da, eller de har vel laget det første kortet, men de andre lager resten av kortene ;)

Lenke til kommentar

Når du sier referansekort, er ikke det kortet nvidia selv har gitt ut med sin egen kjøler osv?

Kortet du linker til i testen er ikke referanse.

Det er et EVGA superclocked ACX, den er overklokket og har annen kjøler.

Ikke referansemodeller har gjerne overklokking, modifiserte VRM og andre godsaker, i tillegg til en bedre kjøler.

Kortet du linka til TS er referanse, standard kjøler, standard klokk og standard vrm osv.

Lenke til kommentar

Kortet du linker til i testen er ikke referanse.

Det er et EVGA superclocked ACX, den er overklokket og har annen kjøler.

Ikke referansemodeller har gjerne overklokking, modifiserte VRM og andre godsaker, i tillegg til en bedre kjøler.

Kortet du linka til TS er referanse, standard kjøler, standard klokk og standard vrm osv.

Hei,

Ja, da er vi jo enige da. Grunnen til at jeg reagerte var i hovedsak fordi jeg ikke trodde at evga hadde noen referansekort, trodde liksom hele ideen med at de lagde et kort var jo nettopp fordi de ville lage egen kjøler osv. Derav reagerte jeg på at du skrev at "standard evga 780 er et referansekort".

Jeg har ikke linka noe kort til TS forøvrig, det var en annen kar som gjorde det, og det forklarer jo misforståelsen :) Jeg visste faktisk ikke at de lagde referansekort på denne måten, men det forklarer jo det :)

TS: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782228

Det er et bedre kort en det standard kortet som ble foreslått her oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...