Gå til innhold

Nokia 5100 - laptop på nett med GPRS


Anbefalte innlegg

Har problemer med å koble min Nokia 5100 via IR til laptopen for å surfe vha GPRS. Tlf kobles til GPRS nettet og sender ut data, men jeg får ikke lasta ned noe. Noen som har erfaring med dette, sikkert likt på mange Nokia tlf. Har fulgt oppskrifta som ligger på telenormobil.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt ser ut til å funke. Jeg ringer opp som et hvilket som helst modem og tlf kobler seg på GPRSnettet. Når jeg da skal inn på f.eks vg.no ser alt bra ut i noen sekunder, men så kommer jeg ikke inn. Tlf er fortsatt tilkoblet. Det kobler seg ikke av eller noe.....

Lenke til kommentar

Hei! For å få inn innhold via gprs må du legge inn dns server på oppkoblingen.

Sitat fra www.telenormobil.no

"Sørg for at bare Internet Protocol (TCP/IP) er valgt. Klikk Egenskaper

Velg Bruk følgende DNS-serveradresser og skriv inn 212.017.131.003 som Foretrukket DNS-server

Klikk Avansert og velg bort Bruk IP-filhodekomprimering. Klikk Ok tre ganger."

 

Da skal du være oppe.

Lenke til kommentar

Nå funker D!!!!!

Tror det var noe med GPRSaksesspunktnavnet på tlf og maskina......

Det blir jo dyrt å surfe med dette, men skal bare sjekke mail i "nødstilfeller" og steder uten plugg i veggen.

Er det noen måte jeg kan skru av bildevisningen på alle sider i explorer? Hva med å laste ned bare hodet på mail i Outlook? Kan jeg f.eks starte Outlook med en instillng for GPRS og en for breiband?

Lenke til kommentar
Er det noen måte jeg kan skru av bildevisningen på alle sider i explorer?
Verktøy -> Alternativer for internett -> Avansert -> Vis bilder (høyt oppe på menyen). Da skal bildene være borte.
Hva med å laste ned bare hodet på mail i Outlook? Kan jeg f.eks starte Outlook med en instillng for GPRS og en for breiband?
Mye mulig at dette går an å stille inn i Outlook, men ett alternativ er å installere en egen mailchecker som f. eks PP MailCheck ( www.ppsoft.dk )
Lenke til kommentar

For å spare tid og penger kan det være smart å laste ned en data akselerator..

 

en slik fjerner unødvendig grafikk og reklame, det går da raksere å laste opp sidene og du betaler heller ikke så mye.

 

 

Tok en test på dette via vg.no:

 

Ved bruk av gprs brukte jeg 5 mins ca på å laste ned hele startsiden til vg.no.

 

 

prøvde samme side med akselerator og det tok da ca 50 sekunder.

 

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...