Gå til innhold

Skjermkort

dagny

Anbefalte innlegg

hei, håper noen kan hjelpe meg!

jeg hakke så jævli med peil på datautstyr og blir rent svimmel av å prøve å orientere meg.

skulle hatt et ok skjermkort til ikke noe særlig over 1000-lappen.

hvilket burde jeg kjøpe og hvor er det billigst?

vil svært gjerne ha med video-inngang..

alright.

:woot::roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart jeg skal hjelpe deg med :)

Men å få et skjermkort som skal vare en stund så må du nok slenge på noen få hundre lapper til, og det ambefales.

Du kan kjøpe deg et Radeon 9500 128mb. Det duger til de aller fleste spill og applikasjoner, har ikke testa det med doom3 eller half-life2 men det skal gå fint pga. radeon 9500 har DirectX9 støtte, som doom3 og half-life kjører.. i forhold til GeForce4 Ti kortene så har ikke de støtte for DirectX9 så de er ikke like mye rettet mot nyere spill..

Hvis du har hørt om modding så kan man modde dette kortet til og kjøre 8 pixel pipeliner, istenden for 4 som den standard kjører, og hvis du gjør dette så får du en Stor ytelse forskjeld. kortet blir moddet til Radeon 9500PRO eller 9700non-pro, spørs på hvilket kort du får.

Så du har mulighetene :)

Lenke til kommentar

Men å få et skjermkort som skal vare en stund så må du nok slenge på noen få hundre lapper til, og det ambefales.

Du kan kjøpe deg et Radeon 9500 128mb. Det duger til de aller fleste spill og applikasjoner, har ikke testa det med doom3 eller half-life2 men det skal gå fint pga. radeon 9500 har DirectX9 støtte, som doom3 og half-life kjører.. i forhold til GeForce4 Ti kortene så har ikke de støtte for DirectX9 så de er ikke like mye rettet mot nyere spill..

Hvis du har hørt om modding så kan man modde dette kortet til og kjøre 8 pixel pipeliner, istenden for 4 som den standard kjører, og hvis du gjør dette så får du en Stor ytelse forskjeld. kortet blir moddet til Radeon 9500PRO eller 9700non-pro, spørs på hvilket kort du får.

Gidd å anbefale et kort som er gått ut av handel. Dessuten var det bare de første PCB`ene som muliggjorde dette. Mn anbefaling står. :roll:
Lenke til kommentar

Gidd å anbefale et kort som er gått ut av handel. Dessuten var det bare de første PCB`ene som muliggjorde dette. Mn anbefaling står. :roll:

Mod til 9500PRO er helt fullt mulig å gjøre med de nye pcbene, mens man kan få et av de gammle.

Lenke til kommentar
... og nok en gang nevnes det at Radeon 9500 har gått ut av salg. Ja jeg vet at det er noen som selger restlager...

Gå for et 9600XT du hvis du kan vente 2-4 uker...

Han skal ha et kort til 1000,- og området rundt! XT er et grunnløst forslag...

Gå for et av de kortene tigerdip foreslo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...