Gå til innhold

Nokia Lumia 930 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en z1, dekningen er ræva på den telefonen også

Jeg har(hadde?) Zony Z2 som jeg kjøpte på finn.no, men sitter med skjegget i postkassa nå som jeg ikke får brukt tlf pga dekning. Fire tusen ut vinduet og jeg må vurdere å kjøpe ny mobil... Synes at Z2 er litt for stor og savner litt amoled skjerm og 3 taster nederst etter å hatt samsung i noen år.

En ting jeg er litt usikker på er om jeg kommer til å lære meg windows phone kjapt. Har kun brukt Android tidligere. Jeg misliker Win 8 på PC, men oppsettet funker kanskje bedre på mobil?

Lenke til kommentar

Det var en dårlig artikkel og jeg kjenner meg ikke igjen i mye av det han sier, men......

Jeg kjenner også at det er 1 ting som irriterer meg mer og mer, og det er Internet Explorer. Makan til drittbrowser for mitt bruk. Jeg har en favorittliste jeg går gjennom daglig, som bla dette forumet. Og på flere sider, og hvertfall på dette forumet funker ie helt utrolig dårlig. Skriver på min iPad nu fordi jeg ble passelig forbannet når jeg gikk gjennom forumet på mobilen i sted.....

Lenke til kommentar

Det var en dårlig artikkel og jeg kjenner meg ikke igjen i mye av det han sier, men......

Jeg kjenner også at det er 1 ting som irriterer meg mer og mer, og det er Internet Explorer. Makan til drittbrowser for mitt bruk. Jeg har en favorittliste jeg går gjennom daglig, som bla dette forumet. Og på flere sider, og hvertfall på dette forumet funker ie helt utrolig dårlig. Skriver på min iPad nu fordi jeg ble passelig forbannet når jeg gikk gjennom forumet på mobilen i sted.....

Dette er fordi veldig mange nettsider tilpasser mobilsidene sine til Webkit (motoren som bla. Safari bruker), samt at de baserer seg på uferdige standarder. Nettleseren til Windows Phone er faktisk veldig bra, og støtten for standarder er veldig bra, men MS vil ikke implementere uferdige standarder. Derfor ser endel nettsider helt forjæ.... ut i IE, eller funker ikke i det hele tatt.

Dette blir en slags omvendt situasjon som vi hadde for endel år siden, da endel sider bare fungerte med IE6. Men hvor er hylekoret i dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk nylig en stor oppdatering. Noen som vet hva den inneholder? Har ikke developer.

Tror ikke denne er for de med Developer Preview (inkl meg) - 930'en står "for evig" og leter etter oppdatering og ender med å si at den ikke kan lete nå, med en feilkode som ikke er definert i listen over feilkoder, (801881d3)

mvh

Lenke til kommentar

Oppgraderingen er ikke "versjon" for Developer Preview. Har nå nettopp oppgradert min 930 uten problem og er selv ikke i DP. Litt tidlig å se hva som er forbedret generelt utenom "live folder" og slik ...

Skal ha mobilen en liten stund til før jeg går tilbake til android/ios. Det fungerer dessverre ikke som jeg hadde håpet på! Skype/Viber (+ appene med push notification) for WP er noe av de verste som jeg har opplevd....

mvh

Lenke til kommentar

Oppdateringen som nå er ute for 930 er faktisk nyere enn Preview for Developers versjonen som har vært ute. For de som har Preview for Developers på 930'en sin, gå inn på appen og slå av previewen. Søk deretter etter oppdatering (slår man ikke av får man feilbeskjed). Oppdateringen er rask :)

Det brukere der ute rapporterer om, som har blitt forandret, er forbedringer for de med lillaskjær i skjermen (jeg har aldri hatt problemet, men flere jeg har snakket med som har hatt problemer har mistet det helt eller delvis etter denne oppdateringen). Når man tar bilder har de også blitt hakket bedre/skarpere. Ellers synes jeg personlig at det sorte på skjermen er blitt enda mer sort enn før.

For de som ikke hadde 8.1 update 1 vil man få ting som Live Folders osv.

Så det er bare å oppdatere, samt å glede seg til GDR2 oppdateringen, Denim og eventuelt Windows Phone 9 en gang i 2015 inkludert en vesentlig hyppigere oppdateringsyklus.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Oppdateringen som nå er ute for 930 er faktisk nyere enn Preview for Developers versjonen som har vært ute. For de som har Preview for Developers på 930'en sin, gå inn på appen og slå av previewen. Søk deretter etter oppdatering (slår man ikke av får man feilbeskjed). Oppdateringen er rask :)

Det brukere der ute rapporterer om som har blitt forandret er forbedringer for de med lillaskjær i skjermen (jeg har aldri hatt problemet, men flere jeg har snakket med som har hatt problemer har mistet det helt eller delvis etter denne oppdateringen). Når man tar bilder har de også blitt hakket bedre/skarpere. Ellers synes jeg personlig at det sorte på skjermen er blitt enda mer sort enn før.

For de som ikke hadde 8.1 update 1 vil man få ting som Live Folders osv.

Så det er bare å oppdatere, samt å glede seg til GDR2 oppdateringen, Denim og eventuelt Windows Phone 9 en gang i 2015 inkludert en vesentlig hyppigere oppdateringsyklus.

MoonMan, takk for det, jeg hadde ikke engang lagt merke til at man kan "skru av" DP så enkelt.

Og dermed er oppdateringen igang. . .

mvh

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har kjøpt Lumia 930 for å teste windows phone men ble veldig skuffet. Det er ikke noe galt med selve mobilen, synes den er ganske fin, liker spesielt Amoled skjermen. Eller nei det er en ting eller to, at den tar 5mp bilder og lagrer 16mp bilder et annet sted på mobilen skjønner jeg ikke og at du ikke kan se om mobilen lades eller om den er fulladet(når den er tilkoblet til strøm).. Det synes jeg er litt feil. Men tilbake til windows phone så kan jeg si at den henger etter android på alle punkter. Jeg er ikke storbruker av apps men altså herregud til og med facebook app er dårlig. Og det er ikke snakk om andre apps som snapchat o.l. Jeg har nå lagt den ut på finn.no og er tilbake til HTC ONE M8. Jeg vet ikke om jeg kan gi den en sjanse til. Spesielt når jeg bruker vpn PPTP til å koble til internett, det støtter ikke wp dessverre... Teksten ble litt rotete men men...

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp å diskutere med folk som ikke orker å sette ser mer inn i en ny telefonen enn enkelte her gjør.

Du mistet interessen min når du ikke forstod hvorfor den tar 5mpx og 16mpx bilder. Det er noe som heter å lære seg ting. Det har du ikke gjort. Kos deg med Android.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Kjenner ikke igjen det journalisten mener om skjermen. Har hatt 930 i ca 4 uker, og har ikke opplevd den såkalt ghostingen han snakker om.

Vist ikke "journalisten" har brukt telefonen lengre enn 2 uker som denne "journalisten" har gjort tar jeg ikke slike tester seriøst. De må bruke tlf min 6 måneder. Og han er tydeligvis applefrelst i måten han skriver på. Han har også testet android å det har heller ikke falt i smak. Jeg har brukt alle 3 oesene Galaxy S2, iphone 4s. Når jeg gikk over til iphone 4s savnet jeg min wp7.

Jeg mener wp 8.1 og disse lumiaene er noe av det beste på markede. De har alle de viktigste appene nå. Oset går silkemykt. Godt kamera. Onedrive. Xbox Music. Xbox video. Rett og slett digg å bruke. Kjører l920 nå. Vurderer l830, l930 har ikke øyekast, noe jeg er avhengig av desverre! Sorry litt ot

Endret av Danda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...