Gå til innhold

SAMSUNG E700vs NOKIA6600

Anbefalte innlegg

:shrug: Har vært og forhørt meg om denne mob. og fikk til svar att den er satt i produksjon for Norge allerede. Den har vært testet av Telenor og Netcom så da er den vel rett rundt hjørnet vil jeg tro.

Jeg lurer selv på å kjøpe den, men minuset er vel att man ikke kan bruke vanlif mail på den. Håper det la seg gjøre å oppgradere dette.

Venter og spent på Nokia 6600 vil sjekke den og før jeg bestemmer meg for valg av mobil. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

disse 2 er vansklige å sammenligne fordi disse tilhører 2 separate klasser...

6600 er mere en buisness telefon og e700 er en design telefon...

en verdig utfordrer mot 6600 er siemens sx1, her er en link til en topic der man har diskutert litt 6600 vs. sx1

men ellers: (dette har jeg bare klippet ved å skifte ut z600 med 6600 :D,så hvis det er noen tåplige feil så vet dere hvorfor ,latskap :) , men brukte alikevel 25 min på å skrive dette)

Jeg har selv personlig bestemt meg for E700 pga. at den er rålekker og fordi den har MASSE lagringskapasitet (i sin klasse er det ingen som slår den, den har mere intregrert minne enn 6600, men 6600 har minne kort utgang...)....

6600 har 6 MB MINNE men itillegg har den MMC (multimediacard) utgang, når du kjøper 6600 får du med et kort på 32 mb, jeg tror at det eksisterer mmc kort opp til 512 mb men det koster flesk, fks. hos komplett koster et Twinmos mmc kort med 256 mb minne 735 kr...

E700 derimot BADER i lagringskapasitet... (9 mb ) (ihvertfall i forhold hva den trenger)

e700 har et vga kamera på 640x480 pixels, imens 6600 har et kamera på 640x480 pixels (er ikke sikker på om det er et vga kamera..)

ITILLEGG HAR SAMSUNG E700 5x DIGITAL ZOOM OG MULIGHET Å TA 15 BILDER RETT ETTER HVERANDRE SLIK AT DET BLIR EN SLAGS RASK VIDEO

imens 6600 har en egen video funksjon.. (vet ikke hvormange frames/sec 6600 eller e700 har)

E700 har et utvendig 256-farge display utvendig også (OLED skjerm; første gang på mobil?)

denne skjermen kan du bruke som "søker" når du tar bilder og du kan også se hvem som ringer,klokka,dato osv. (det vanlige med andre ord)

på 6600 har du en "vanlig" skjerm som på e700 bare større..

på selve telefonboken kan du lagre 1000navn á 6 linjer på samsungen og på 6600

må du bruke de 6mb med "shared memory"

målene på mobilene er veldig forskjellige: (6600: 109 x 58 x 24 mm, E700:90 x 45 x 23 mm) også vektforskjellen er veldig stor veldig stor... 6600 veier 120 gram, e700 veier derimot bare 85 gram...

men 6600 har triband som du ærlig talt har lite bruk for..(med mindre du reiser til usa) e700 har dualband..

6660 har faktisk verre standbytid (uansett om den er MYE større) :150-230 timer...imens samsungen har opptil 240 timer..

men som sagt er det veldig dumt å sammenligne disse 2 telefonene siden 6600 har flere funksjoner, men e700 er mye mindre og er stiligere og har alt du trenger (utenom bluetooth)

ha meg unnskuldt for tåplige feil... skrev bare om ved å skifte z600 med 6600 og skrive specsene til 6600 isteden, men tok meg alikevel 25 min-..... :(

Lenke til kommentar

jeg har ihvertfall valgt meg e700 fordi jeg synes designet er rålekkert og at den har alt jeg trenger... (kanskje utenom blåtann)

minus siden med e700 er mangelen på blåtann og at prisen er i stiveste laget...

(men det er jo en samsung da... jeg glemmer prisen fort hvis jeg får bilde av en lekker dame som tester mobilen :lol: )

om du trenger blåtann eller ikke er ditt valg men personlig ville jeg ha gått for e700 foran nokia 6600 og Siemens sx1 foran nokia 6600

Lenke til kommentar

Takker for svar remerser. Jeg ser du ville gå for siemens sx-1 kontra Nokia 6600. Mulig det passer deg, men jeg liker ikke tastene på sx-1. Nokiaen passer meg best, synest den er greire å kunne bruke for min del, men heldigvis har man hver sin smak :p

Har fått noen mailer fra Samsung angående e700 spurte dem om man kom med programvare for mail (pop3). Det visste dem ikke enda men ville komme med datakabel og programvare ved en senere annledning.

Er jo dumt att ikke dette leveres med tlf,en. Jaja får vel vente litt til med kjøp av tlf.

vIL også kikke litt nærmere på Sony sin p-900 når den kommer, men det vil alltid komme nyere modeller hele veien, så dem som e hot nå er vel gammel i neste uke hihi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...