Gå til innhold

Valg av standalone DVD spiller

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått WS i hus og irritert meg en del over at jeg valgte et Geforce framfor et Radeon kort så har jeg funnet ut at jeg må nok punge ut noen lapper for en DVD spiller(dritt lei TV-ut altså :smile:). Sikler egentlig etter Onkyo's DV-555, men med en prislapp på ~5000 så ligger den en del over det jeg har råd til :sad:

Vel, har satt en øvre prisgrense på 3000kr. Samsung's M405 og JVC's XV-S42 som Expert er de heteste kandidatene nå. At JVC'en kryper under 2000kr er selvsagt et pluss :smile: Minuset er at ingen av disse støtter SVCD så vidt jeg kan se :confused: SVCD er en feature jeg helst ser på spilleren, men det er ikke noe krav. Det er derimot et must at spilleren har RGB ut via en scart kontakt. Godt bilde står også høyt i fokus. Lyden er mindre viktig, har forøvrig ingen Dolby Digital sak, men kun en gammel Dolby Pro Logic surround reciver og noen crappy høytalere. At spilleren kan gjøres sonefri er selvsagt et stort pluss, men ikke noe krav.

Så, hva skal jeg gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta å kikk på Grundig GDP5100 hos f.eks ekspert. Den er gunstig i pris, vant testen i forbrukerrapporten og spiller alt du hiver på den unntatt miniDVD. Men om den oppfyller dine krav til kvalitet, tilkoblinger osv. vet jeg ikke, men du kan jo sjekke den ut.

[ Denne Melding var redigert av: ludolf på 2002-02-19 22:10 ]

Lenke til kommentar

Lord_Linus: Cd-spilleren min er skikkelig elendig. Er en billig Sansui (ukjent merke for min del) som var den billigste jeg fant når jeg kjøpte anlegget for noen år siden(kosta vel 1000spenn :wink:). Blåser egentlig litt i lydkvaliteten på dette anlegget.

For uten CD-spilleren består anlegget også av en Sansui surround revicer som kosta ~2500 for 4 år siden og noen Eltax skviphøytalere som er kjøpt med kun det for øye å være billige og spille høyt på fest(du vet jeg er 17år :grin:). Skal jeg nyte musikk har har jeg en en liten CD-reciver fra Teac som sammen med noen små infinity høytalere faktisk spiller riktig så fint sammen.

ludolf: Skal sjekke ut Grundig'en, men jeg er av natur skeptist til alt som har Grundig merket. Skal se på den da, kanskje jeg får mitt første Grundigprodukt?

Takk for innspillene begge to :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-19 23:10 ]

Lenke til kommentar

Thomson DTH5200 2998,- på hifiklbben.no

en kammerat har den. ganske bra den i den prisklassen

EpoX 8kha+

T-Bird 1400@1600

Gainward GeForce3 Ti200

256MB RAM pc2100 cas2.5@cas2

[ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-02-20 00:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...